Utusan Borneo (Sabah)

Pendidikan anak jadi keutamaan

Siri jelajah Program Ziarah Kasih Happy to School

-

TUARAN: Siri jelajah Program Ziarah Kasih Happy to School membuktika­n keperluan pendidikan anak-anak menjadi keutamaan dan dipandang serius bagi memastikan anak-anak di seluruh negara tidak tercicir dari alam persekolah­an.

Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Datuk Seri Hj Hajiji Hj Noor memuji inisiatif Biro Keahlian dan Daftar Pemilih Malaysia (KDP) bersama Kelab Putra 1Malaysia untuk menyampaik­an bantuan persekolah­an berkenaan yang meliputi 79 kawasan parlimen keseluruha­n.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Sulaman berucap pada Progam Ziarah Kasih Happy to School Parlimen Tuaran di Dewan Seri Sulaman di sini.

Seramai 1,000 murid sekolah rendah dari 11 sekolah dalam Daerah Tuaran menerima bantuan keperluan sekolah berupa beg, pakaian seragam dan kasut sekolah.

Parlimen Tuaran merupakan kawasan parlimen ke-74 dalam siri jelajah berkenaan.

Hajiji ialah pengerusi Biro Keahlian dan Pendaftara­n (KDP) Pemilih Umno Malaysia Peringkat Negeri Sabah sementara pengerusi di peringkat kebangsaan ialah Datuk Seri Panglima Hj Abdul Azeez Abdul Rahim yang juga Ahli Parlimen Baling.

Azzez telah diwakili di majlis itu oleh pegawai khas beliau, Ahmad Fuad Mohamed Noor.

Hadir di majlis itu ialah para pemimpin Umno Bahagian Tuaran yang diketuai oleh Naib Ketua Bahagian Abdul Kassim Hj Razali dan Setiausaha Bahagian Johari Saiman.

Turut hadir ialah ketua tiga sayap Umno Bahagian Tuaran Jamaliah Antalip (Wanita), Jasni Hj Daya (Pemuda) dan Efaridun Ismail (Puteri).

Pegawai Pendidikan Daerah Tuaran Tah Nia Hj Jaman serta guru-guru turut hadir.

“Seramai 1,000 murid sekolah rendah dari 11 sekolah dalam Daerah Tuaran menerima bantuan keperluan sekolah berupa beg, ” pakaian seragam dan kasut sekolah.

 ??  ?? (Gambar atas) MURID-MURID dari sekitar Daerah Tuaran telah menerima bantuan di majlis itu.
(Gambar atas) MURID-MURID dari sekitar Daerah Tuaran telah menerima bantuan di majlis itu.
 ??  ?? HAJIJI (tengah, barisan belakang) serta para murid yang menerima bantuan menunjukka­n tanda TN50. Turut kelihatan, Tah Nia, Efaridun dan Jasni.
HAJIJI (tengah, barisan belakang) serta para murid yang menerima bantuan menunjukka­n tanda TN50. Turut kelihatan, Tah Nia, Efaridun dan Jasni.
 ??  ?? (Gambar atas) HAJIJI (tengah) dan Ahmad Fuad (dua kiri) membantu murid-murid memakai beg sekolah.
(Gambar atas) HAJIJI (tengah) dan Ahmad Fuad (dua kiri) membantu murid-murid memakai beg sekolah.
 ??  ?? HAJIJI menyampaik­an cendera kenangan kepada Ahmad Fuad. Turut kelihatan, Johari dan Jamaliah.
HAJIJI menyampaik­an cendera kenangan kepada Ahmad Fuad. Turut kelihatan, Johari dan Jamaliah.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia