Utusan Borneo (Sabah)

Sabah azam berikan terbaik

Kelayakan Liga Futsal Kebangsaan (LFK) 2018

- Oleh DESMOND QWEK

KOTA KINABALU: Futsal Sabah berazam memberikan yang terbaik menyertai Kelayakan Liga Futsal Kebangsaan (LFK) 2018 yang akan berlangsun­g di Kompleks Panasonic, Shah Alam, Selangor bermula 25-28 Januari.

Kontinjen negeri yang dianggotai oleh pasukan lelaki dan wanita berlepas dari Lapangan Terbang Antarabang­sa Kota Kinabalu (LTAKK) pagi Ahad dengan diiringi oleh timbalan pengerusi Jawatankua­sa FutKOTA sal dan Bola Sepak Pantai (JFBSP), Persatuan Bolasepak Sabah (SAFA) Mohd Asyraaf Abdullah.

“Sasaran kita, sudah tentu untuk melayakkan diri dalam liga LFK ini yang dijadual akan bermula bulan (Februari) hadapan.

“Bagaimanap­un, sebagaiman­a amanat Pengerusi JFBSP Yamani Hafez Musa, semua pemain diminta untuk bermain dengan semangat kesukanan dan disiplin yang tinggi,” jelas beliau.

“Selain itu, kali ini kita juga membawa bersama pemainpema­in projek Sukan Malaysia (SUKMA) Sabah.

“Pendedahan permainan di liga ini amat penting sebelum mereka mewakili Sabah menyertai SUKMA yang akan berlangsun­g di Perak dalam bulan September hadapan,” tambah Asyraaf.

Pasukan lelaki terdiri dari Mohd Ahzar Aris, Haslan Harun, Fadzlizan Ahmad, Mohd Ridzwan Bakri, Marwan Kadir, Andi Habbibbi Ambo, Mohd Iftitah Ahmad, Mohd Ahzuan Khan Ahman, Mardi Makmur, Mohd Nazri Farhan Abdullah, Mohd Faizul Abdullah, Mohd Zulhairi Haris, Mohd Suzairee Samail, Mohd Syafiq Mohd Salleh, Mohd Syafiq Mohd Salleh, Mohd Kamal Mat nasar, Hernoman Appid, Izzamuddin Mohd Yusup dan Sharizam Sahar.

Pasukan wanita pula terdiri dari Masturah Majid, Shereillyn Elly Pius, Jaciah Jamulis, Haindee Mosroh, Pedrolia

Pendedahan permainan di liga ini amat penting sebelum mereka mewakili Sabah menyertai SUKMA yang akan berlangsun­g di Perak dalam bulan September hadapan.

MOHD ASYRAAF ABDULLAH Timbalan Pengerusi JFBSP SAFA

Martin Sikayu, Eslilah Esar, Usliza Usman, Ji.Fedalliah Claritta Jaimin, Lovella Julia Jelus, Dadree Rofinus, A. Nuraziela Ali Jainal, Effy Norizan Musinan, Sharmilla

Natasha Jani, Nurhalizah Ahmad, Dayang Siti Zulaika Johari, Petreaslea Asun, Asma Junaidi, Juliana Ferdinand, Clayrisca Edward dan Tesslonica Angel Stanislaus.

 ??  ?? PASUKAN Futsal Sabah sebelum berlepas dari LTAKK pada pagi Ahad.
PASUKAN Futsal Sabah sebelum berlepas dari LTAKK pada pagi Ahad.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia