Utusan Borneo (Sabah)

SM St John johan keseluruha­n badminton

Badminton MSSD Beaufort

- Beregu Lelaki 18TKB bergambar bersama jurulatihn­ya.

BEAUFORT: Sekolah Menengah Saint John Beaufort (M) telah menjadi juara keseluruha­n Pertanding­an Badminton MSS Daerah Beaufort kategori sekolah menengah yang diadakan di dewan sekolah berkenaan sebagai tuan rumah.

Pasukan SM St John telah meraih 4 emas dan 1 perak daripada 8 kategori yang dipertandi­ngkan. Emas pertama telah diraih melalui acara perseorang­an kategori perempuan 15TKB apabila pemainnya Gimelin Galanah menewaskan Nurul Nazwa Abdullah mewakili SMK Beaufort di tempat kedua.

Kecemerlan­gan pasukan SM St John diteruskan lagi melalui acara beregu perempuan 15TKB apabila sekali lagi Gimelin yang berpasanga­n dengan Richenda Ng Ibrahim telah mengalahka­n pasangan Nur Azra Wajiha dan Nur Fatihah Alam Ramadan mewakili SMK Beaufort II 21-19, 17-21 dan 21-13.

Penguasaan pasukan tuan rumah berterusan apabila dalam kategori lelaki 18TKB Charles Vun mengunggul­i acara perseorang­an dengan mengalahka­n Mohd Nizaruddin Daniel mewakili SMK Membakut II 21-17 dan 2113 dalam perlawanan akhir.

Ketajaman dan penguasan Charles yang berpasanga­n dengan Kenny Suelno sekali lagi menguasai perlawanan dan menyumbang emas apabila mengalahka­n pasangan Mohd Nizaruddin Daniel dan Mohd Zul Fitri mewakili SMK Membakut II di tempat kedua.

Pasukan SM St john juga memperoleh­i perak melalui pasangan beregu Oliveven Gustian dan Nellson Cham kategori beregu lelaki 18TKB yang tewas di tangan pasukan SMK Beaufort II dalam perlawanan akhir.

Jurulatih pasukan SM St John Beaufort Robin Mojimbun dan Zamri Jubahar yang ditemui melahirkan rasa bangga dengan pencapaian para pemainnya sehingga menjadi juara keseluruha­n walaupun ada di antara pemain yang dipilih merupakan muka baru yang pertama kali bertanding.

Penolong Kanan Kokurikulu­m Banjamin Hj Atin melahirkan rasa gembira dan teruja dengan pencapaian sekolahnya.

“Setinggi-tinggi tahniah dan terima kasih saya ucapkan kepada semua pemain, AJK pelaksana serta yang terlibat dalam penganjura­n ini.

“Tidak lupa juga terima kasih kepada jurulatih jemputan Teo Han Chai yang sentiasa bersemanga­t tinggi dalam membawa kejayaan sekolah ini,” katanya.

Pegawai Teknik Daerah Abdul Kahar Hj Kadar berkata, tujuan pertanding­an ini adalah sebagai persediaan dan pemilihan untuk mewakili daerah Beaufort ke pertanding­an peringkat Zon Selatan yang dijangka dijalankan awal bulan Febuari ini. Pemenang lain Noridah Mat Gining menang kategori perseorang­an perempuan 18TKB dan sekali lagi Noridah yang berpasanga­n dengan Siti Rahmah bagi

BANJAMIN HJ ATIN

Penolong Kanan Kokurikulu­m

acara beregu mengunggul­i acara berkenaan.

Kategori perseorang­an lelaki 15TKB dimenangi oleh Mohd Aidil Kandulan dan acara beregu turut dikuasai oleh pasangan Mohd Aidil dan Mohammad Zaidan yang menewaskan beregu tuan rumah di peringkat akhir.

Setinggi-tinggi tahniah dan terima kasih saya ucapkan kepada semua pemain, AJK pelaksana serta yang terlibat dalam penganjura­n ini.

 ??  ?? CHARLES Johan Perseorang­an Lelaki 18TKB. JOHAN
CHARLES Johan Perseorang­an Lelaki 18TKB. JOHAN
 ??  ??
 ??  ?? BANJAMIN
BANJAMIN
 ??  ?? PASUKAN SM St John Beaufort dan SMK Membakut Beaufort bergambar bersama jurulatih sebelum perlawanan akhir.
PASUKAN SM St John Beaufort dan SMK Membakut Beaufort bergambar bersama jurulatih sebelum perlawanan akhir.
 ??  ?? JUARA Beregu Perempuan 15TKB.
JUARA Beregu Perempuan 15TKB.
 ??  ?? JUARA Beregu Lelaki 18TKB.
JUARA Beregu Lelaki 18TKB.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia