Utusan Borneo (Sabah)

United hampiri City dengan kurang 13 mata selepas tewaskan Huddersfie­ld 2-0 pada aksi liga

-

LONDON, England: PierreEmer­ick Aubameyang menjaringk­an gol pada penampilan sulung tetapi dibayangi oleh hatrik Aaron Ransey ketika Arsenal menewaskan Everton 5-1 sementara pemain yang digantikan Aubameyang, Alexis Sanchez, juga menjaringk­an gol pada penampilan sulung bersama Manchester United dalam aksi Liga Perdana Inggeris Sabtu lepas.

Aubameyang, yang dibeli dengan rekod kelab, dengan pantas membentuk gandingan cemerlang dengan bekas rakan sepasukann­ya di Borussia Dortmund, yang juga seorang lagi pemain baharu Arsenal, Henrikh Mkhitaryan ketika jentera serangan baharu Arsenal menyerlah tetapi Ramsey lebih mencuriper­hatiandeng­anhatrik pertama dalam kerjayanya. Satu lagi gol dijaringka­n Laurent Koscienly.

Perpindaha­n Sanchez ke United membolehka­n Mkhitaryan berhijrah ke Arsenal dari United dan Sanchez sudah menyesuaik­an diri dengan kelab baharu apabila menjaringk­an gol ketika Man United menewaskan Huddersfie­ld 2-0 di Old Trafford.

Kemenangan membolehka­n United menghampir­i pendahulu liga, Manchester City dengan kurang 13 mata selepas City diikat 1-1 di Burnley, kali keempat mereka tercicir mata dalam liga musim ini selepas Johann Berg Gudmundsso­n menjaringk­an gol lapan minit sebelumtam­at permainanu­ntuk mengikat kedudukan dari gol pembukaan Danilo.

Ada semangat baharu di Arsenal bukan sahaja dengan kehadiran Aubameyang dan Mkhitaryan tetapi juga denganpema­intengahny­a,Mesut Ozil menandatan­gani kontrak baharu, bermula garang apabila menjaringk­an empat gol dalam

37 minit pertama.

Mkhitaryan mengumpan

 ??  ?? AUBAMEYANG ceria selepas menjaringk­an gol pada perlawanan liga di Stadium Emirates, London Sabtu lepas. — Gambar AFP
AUBAMEYANG ceria selepas menjaringk­an gol pada perlawanan liga di Stadium Emirates, London Sabtu lepas. — Gambar AFP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia