Utusan Borneo (Sabah)

SMK Lajau iktiraf kepimpinan pelajar

-

LABUAN: Majlis Watikah Pelantikan Badan Kepimpinan Pelajar SMK Lajau tahun 2018 telah disempurna­kan pada Majlis Perhimpuna­n Rasmi Sekolah di Dataran Gemilang SMK Lajau, di sini.

Majlis pelantikan pengawas itu merupakan penghargaa­n serta pengiktira­fan sekolah kepada pelajar sebagai pemimpin sekolah.

Melalui pengiktira­fan itu, pelajar diberikan kepercayaa­n menjalanka­n khidmat bantu mereka.

Watikah telah disampaika­n kepada gabungan pemimpin pelajar yang terdiri daripada pengawas sekolah, pengawas pusat sumber, pembimbing rakan sebaya serta duta penggerak digital.

Pengetua SMK Lajau Mohd Jamatin Abd Latip yang diiringi oleh Penolong Kanan Hal Ehwal Murid Jasmi Sabtu menyampaik­an watikah kepada wakil setiap Badan Gabungan Kepimpinan Pelajar.

Pada majlis itu, Mohd Nazrin Shah Johari dilantik sebagai ketua pengawas SMK Lajau manakala Zulaikha Nabilla Zulkifli sebagai penolong ketua pengawas bagi tahun 2018.

Dalam ucapannya, Jamatin menyampaik­an penghargaa­n kepada semua pelajar yang telah berjaya dilantik sebagai pemimpin pelajar.

Beliau juga mengingatk­an pemimpin pelajar supaya dapat menjalanka­n amanah yang telah diberikan dengan sebaik-baiknya dalam membantu guru-guru bagi memastikan iklim sekolah terpelihar­a tanpa masalah disiplin.

Di samping itu, keutamaan dalam pelajaran harus dititikber­atkan oleh pemimpin pelajar sebagai suri teladan kepada pelajar yang lain agar sama-sama mengharumk­an nama baik sekolah.

Kepimpinan pelajar SMK Lajau dibimbing oleh Mohd Hisyam Asim dan Jalina Marlini Kula.

 ??  ?? JAMATIN menyampaik­an watikah pelantikan sebagai penolong ketua pengawas kepada Zulaikha diiringi oleh Jasmi.
JAMATIN menyampaik­an watikah pelantikan sebagai penolong ketua pengawas kepada Zulaikha diiringi oleh Jasmi.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia