Utusan Borneo (Sabah)

Issey juara minggu kelima Arena Bintang Bersama Bintang

-

“Kalau dengan aku, tak pernah tak menang Sey!”

BEGITULAH seloroh Azmi Caliph Buskers ketika berbicara mengenai penglibata­nnya dalam Arena Bintang Bersama Bintang (Arena BBB) pada malam Ahad lepas apabila tuah menyebelah­i Issey dan dinobatkan sebagai Juara minggu kelima Arena BBB.

Issey tampil dalam persembaha­n kedua dengan membawakan Naib Juara Anugerah Juara Lagu Ke-32 (AJL32), Azmi Caliph Buskers sebagai pasanganny­a. Tanpa disangka-sangka, Azmi merupakan seorang yang pandai berjenaka.

Pada awalnya Azmi agak gemuruh kerana ini merupakan sesuatu yang baru baginya namun dia dilihat begitu bersahaja menyampaik­an bait-bait dialog sketsa mereka. Menyanyika­n lagu ‘Keramat’ nyanyian asal Rhoma Irama, duo ini mendapat tepukan gemuruh daripada penonton di studio.

Setelah berehat panjang bagi memberi laluan kepada siaran langsung Anugerah Juara Lagu ke-32, Arena Bintang Bersama Bintang kembali dengan persediaan peserta yang lebih rapi dan bersungguh-sungguh.

Jarak masa selama dua minggu ternyata membuahkan hasil yang cemerlang dan berkualiti buat persembaha­n semua peserta.

Bintang Bersama Bintang 2018 merupakan medan peperangan lawak era baharu dinamakan Arena Bintang Bersama Bintang yang dibarisi oleh namanama besar seperti Abam, Ajak, Issey, Mark Adam, Achey dan Shuk.

Bersiaran secara langsung dari Studio Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam pada setiap Ahad bermula 14 Januari 2018, jam 10.00 malam, para peserta Bintang Bersama Bintang 2018 dibenarkan membawa seorang selebriti jemputan untuk mengambil bahagian dalam sketsa mereka.

Pada malam itu, Arena BBB membawakan beberapa nama besar dalam industri seni negara sebagai pasangan kepada para peserta.

Antaranya adalah Ropie, Elly Mazlein, Ismail Izzani, Zulin Aziz, Joey Daud dan Azmi Caliph Buskers. Manakala juri jemputan pada minggu kelima ini adalah pengacara baharu Melodi, Janna Nick.

 ??  ?? ISSEY & Azmi dalam Arena Bintang Bersama Bintang.
ISSEY & Azmi dalam Arena Bintang Bersama Bintang.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia