Utusan Borneo (Sabah)

Momogun muda barisan hadapan kukuhkan perpaduan

-

KOTA KINABALU: Orang muda adalah untuk perpaduan masyarakat Momogun untuk segera diperkukuh­kan lagi.

Pengarah Pilihanray­a Pergerakan Komulakan Pertubuhan Pasokmomog­un Kadazandus­dun Murut Bersatu (Upko), Rayner Ebi menekankan, “rakan-rakan saya sudah bersedia untuk membuat keputusan.”

“Ia sangat jelas. Kami semua mahu perpaduan. Kami berharap Momoguns kami akan bersatu lebih jauh lagi dengan segera untuk kebaikan semua, “katanya.

Rayner yang juga naib ketua pergerakan itu berkata, mereka yang berusia 18-30 tahun adalah ‘nadi’ dari 15,000 ahli Komulakan di seluruh Sabah.

Kami sepenuhnya selaras dengan gesaan oleh pemimpin parti kami mengenai perkara ini. Bersatu, Misompuru! “

Beliau mengulas gesaan Ketua Penerangan Upko Albert Bingkasan yang dilaporkan berkata bahawa kehausan untuk perpaduan adalah jelas di kalangan masyarakat Momogun.

Sebagai pengarah operasi Rayner berkata, beliau telah pergi ke semua kerusi yang diperuntuk­kan untuk Upko pada pilihan raya yang lalu, iaitu Penampang, Moyog, Putatan, Tuaran, Ranau, Pagi natan, N a bawa n, Ku a mu t, Kuala Penyu dan Bingkor.

“Di barisan hadapan pembangkan­g ada gesaan di kalangan pemimpin mereka agar mereka bersepakat dan menghadapi BN sebagai satu parti, tetapi percaya kepada saya, mereka tidak akan dapat mencapainy­a,” katanya.

Rayner ditemui semasa majlis pertemuan komulakan di Tamparuli, dekat sini pada Khamis.

 ??  ?? RAYNER
RAYNER

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia