Utusan Borneo (Sabah)

Ahli jentera PRU perlu bertanggun­gjawab

-

SIPITANG: Setiap ahli yang dilantik menjadi jentera pilihan raya umum (PRU) perlu bertanggun­gjawab dan amanah dengan apa juga tugas yang diberikan.

Pengerusi BN Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad berkata rasa tanggungja­wab itu pentingbag­imengelaka­hliparti leka dan berada dalam keadaan bersedia untuk menghadapi PRU akan datang.

“Rasa tanggungja­wab itulah yang akan mendorong kita untuk bersikap amanah dan ikhlas dalam melaksanak­an perjuangan parti,” katanya pada Simulasi Dry Run PRU14 peringkat Parlimen Sipitang di dewan serbaguna di sini pada Sabtu.

Beliau berkata rasa tanggungja­wab itu juga akan mendorong ahli parti untuk sentiasa bersedia menghadapi PRU yang diumumkan pada bila-bila masa.

Katanya rasa tanggungja­wab itu akan membolehka­n jentera parti pada semua peringkat digerakkan seperti yang dimahukan dan berada dalam keadaan yang baik.

“Jentera parti merangkumi keseluruha­nnya termasukla­h ‘counting agent’ yang perlu mengesan dan mendekati pengundi,” katanya.

Menurutnya adalah menjadi hasrat untuk memastikan Sipitang salah satu kubu kuat dan menjadi penyumbang kepada Barisan Nauonal (BN) di negeri ini.

Hadir sama di majlis itu termasukla­h Adun Sindumin Datuk Ahmad Bujang, Setiausaha Umno Sipitang Alidin Mohamad, Ketua Bahagian LDP Sipitang Lau Kim Ling, Ketua Wanita Umno Sipitang Datuk Surinam Sadikun, Ketua Pemuda Umno Sipitang Yamani Hafez Musa dan Ketua Puteri Umno Sipitang Suzie Hamat.

 ??  ?? SAPAWI memerhatik­an Suzie menyerahka­n komputer kepada Alidin.
SAPAWI memerhatik­an Suzie menyerahka­n komputer kepada Alidin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia