Utusan Borneo (Sabah)

Sertai sukarelawa­n Squad P175 Papar

-

PAPAR: Orang ramai dipelawa menyertai sukarelawa­n Squad P175 Papar dengan mendaftar di pejabat Khidmat Wakil Rakyat Parlimen Papar.

Timbalan Menteri Kerja Raya Datuk Rosnah amalan dalam kalangan masyarakat dan kita dalam proses untuk mendapatka­n mereka yang berminat menyertain­ya.

“Melalui Squad ini, kita akan laksanakan program bina rumah warga emas yang terpilih di Kg Kinuta,” katanya semasa berucap pada Program Karnival Mini Demi Paparku 2018 di Dewan SMK Pengalat, di sini pada Sabtu.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Papar berkata, sehingga Januari, seramai 525 ahli sukarelawa­n Squad P175 Papar telah berdaftar dan mereka berumur 18 hingga 40 tahun yang akan terlibat dalam kebajikan, pendidikan, Abdul Rashid Shirlin berkata, inisiatif itu adalah bagi memupuk semangat sukarelawa­n dalam kalangan masyarakat pelbagai peringkat umur.

“Kita berharap agar budaya sukarelawa­n ini menjadi keagamaan serta misi khas.

Pada program itu, Menteri Komunikasi dan Multmedia Datuk Seri Panglima Dr Salleh Said Keruak yang hadir melancarka­nskuadberk­enaan turut mengumumka­n peruntukan dana RM100 ribu.

Salleh juga melawat gerai pameran Karnival Mini Demi Paparku yang turut disertai Jabatan Penerangan Sabah, Komuniti 1Malaysia Papar, jualan murah barangan keperluan dapur oleh Coop Mart serta gerai-gerai di bawah Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutua­n (Fama).

Kira-kira 800 pengunjung hadir yang pada program itu turut dihiburkan oleh bintang realiti Pop Star, Dayang serta cabutan pengunjung bertuah.

Hadir sama, Pembantu Menteri Pembanguna­n Infrastruk­tur merangkap Adun Kawang Datuk Ghulam Haidar Khan Bahadar, Timbalan Speaker DUN Sabah Datuk Johnny Mositun, Pengarah Penerangan Sabah Swady Guliling, Penolong Pegawai Daerah (Pembanguna­n) Wiliam Ahlan serta pemimpin masyarakat setempat.

 ??  ?? ROSNAH (kiri) menyampaik­an cenderamat­a kepada Salleh (kanan) selepas majlis perasmian.
ROSNAH (kiri) menyampaik­an cenderamat­a kepada Salleh (kanan) selepas majlis perasmian.
 ??  ?? SALLEH bertanyaka­n kepada Swady (dua dari kanan) mengenai songkok yang dihasilkan K1M Kuala sambil diperhatik­an Pengerusi K1M Pengalat Tahir Diasin (kanan).
SALLEH bertanyaka­n kepada Swady (dua dari kanan) mengenai songkok yang dihasilkan K1M Kuala sambil diperhatik­an Pengerusi K1M Pengalat Tahir Diasin (kanan).
 ??  ?? SALLEH (tengah) diberi penerangan oleh Rosnah (kiri) mengenai gerai jualan barangan keperluan daripada Coop Mart sambil diperhatik­an Swady (dua kiri).
SALLEH (tengah) diberi penerangan oleh Rosnah (kiri) mengenai gerai jualan barangan keperluan daripada Coop Mart sambil diperhatik­an Swady (dua kiri).
 ??  ?? SALLEH (kiri) menyampaik­an hadiah telefon pintar kepada pengunjung bertuah, sambil diperhatik­an Rosnah dan Ghulam (kanan).
SALLEH (kiri) menyampaik­an hadiah telefon pintar kepada pengunjung bertuah, sambil diperhatik­an Rosnah dan Ghulam (kanan).
 ??  ?? SALLEH menyampaik­an hadiah berupa basikal kepada pengunjung bertuah sambil memunjukka­n isyarat terbaik.
SALLEH menyampaik­an hadiah berupa basikal kepada pengunjung bertuah sambil memunjukka­n isyarat terbaik.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia