Utusan Borneo (Sabah)

Tinjauan Mesra Kg Melayu Bumiputera

- Oleh NOORASVILL­A MUHAMMA

SANDAKAN: Timbalan Ketua Menteri Datuk Seri Panglima Raymond Tan Shu Kiah mengadakan tinjauan mesra di Kampung Melayu Bumiputera untuk mengenal pasti permasalah­an yang dihadapi oleh penduduk kawasan berkenaan.

Melalui tinjauan mesra itu, beliau juga sempat menyantuni penduduk di sekitar Jambatan 1 khususnya warga emas dan juga golongan belia yang gembira menyambut kedatangan­nya.

Ketikalawa­tanitu,Raymond mendapati jambatan konktrit di jambatan berkenaan perlu dibaikpuli­h dengan segera demi menjamin keselesaan dan meningkatk­an keselamata­n penduduk setempat.

“Demi kesejahter­aan penduduk di sekitar Jambatan 1 di sini, jambatan konkrit ini akan dibaikpuli­h secepat yang mungkin agar kesejahter­aan penduduk kampung ini terjamin dan keselamata­n dapat ditingkatk­an,” katanya.

Penduduk Kg Melayu Bumiputera mengucapka­n terima kasih atas keprihatin­an Raymond yang tidak pernah mengabaika­n kebajikan golongan yang memerlukan di kampung itu.

Beliau sentiasa peka dan mempunyai inisiatif untuk membantu rakyat dan tidak henti-henti menghulurk­an bantuan kepada golongan yang memerlukan demi meringanka­n beban yang ditanggung khususnya wanita dan warga emas yang menjadi keutamaan kerajaan.

Kerajaan tidak pernah bersikap lepas tangan dalam melaksanak­an tanggungja­wab untuk membantu rakyatnya melalui skim bantuan dan program kepada rakyat yang digerakkan oleh Raymond melalui Unit Pemimpin Pembanguna­n Masyarakat (UPPM) Tanjung Papat.

 ??  ?? RAYMOND ketika mengadakan tinjauan mesra di Kg Melayu Bumiputera.
RAYMOND ketika mengadakan tinjauan mesra di Kg Melayu Bumiputera.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia