Utusan Borneo (Sabah)

Yamaha XMAX 250 boleh diperoleh bermula hujung April

- Oleh SURAIDAH ROSLAN

KOTA KINABALU: Inti Deras Motors Sdn Bhd akan memperkena­lkan model skuter terbaharu Yamaha XMAS 250 di ruang pameran mereka menjelang hujung April ini.

Sukter berkuasa tinggi XMAS 250 ini dilengkapi dengan enjin satu silinder, empat strok bahan api dengan penyejukan cecair berkuasa 20hp. Hantaran kuasa ke roda belakang disalurkan melalui sistem transmisi Vbelt automatik.

Keunikan skuter model terbaharu Yamaha ini, ia menyediaka­n fungsi automatik sepenuhnya di mana tiada gear mahupun clutch. Ia juga mempunyai sistem kunci pintar.

Model XMAS 250 ini turut dilengkapi dengan brek anti-kunci (ABS) yang memudahkan penunggang mengawal kuasa brek pada semua keadaan jalan.

Kelebihan skuter terbaharu ini termasukla­h ruang penyimpana­n bawah tempat

MODEL skuter Yamaha XMAX 250.

duduk yang cukup besar bagi menempatka­n dua topi keledar. Malah, terdapat ruang penyimpana­n kecil tambahan di bawah bahagian pemegang yang mempunyai sistem kunci automatik.

Model baharu Yamaha ini mempunyai handlebar dan cermin pandang depan yang boleh laras. Handlebar boleh dilaraskan sehingga 20mm ke belakang tanpa perlu bahagian tambahan. Cermin pandang depan juga boleh dilaraskan lebih tinggi untuk perlindung­an tambahan angin.

Skuter yang menjimatka­n penggunaan minyak ini mempunyai kapasiti tangki sebanyak 13.2 liter.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia