Utusan Borneo (Sabah)

SMK Labuan johan Pertanding­an Pantun Sekolah Menengah

-

SMK Labuan muncul johan Pertanding­an Pantun Sekolah Menengah Labuan

2018 peringkat Wilayah Persekutua­n Labuan yang diadakan lalu di SK PatauPatau.

Pertanding­an itu dikelolaka­n SMK Labuan bagi kategori sekolah menengah manakala SK Patau-patau bagi kategori sekolah rendah.

SMK Labuan memenangi tiga pusingan ssbelum sampai ke pusingan akhir termasuk mengecewak­an juara bertahan SM St Anthony di peringkat suku akhir.

Di pusingan awal, SMK Labuan menang ke atas SM St Anne sebelum mengatasi SMK Lajau di pusingan separuh akhir manakala di pusingan akhir, SMK Labuan mengalahka­n SM Sains Labuan.

Pasukan SMK Labuan yang dibarisi Nur Athikah Hamdan, Norhidayah Abd Rahman, Nur Athirah Asmawi, Zul Fadzli Wan Barhama Abdullah dan Deena Liyana Talip serta dua pemantun simpanan Noorul Syarhida Nurul Hadi dan Evelyn Modiun akan mewakili Labuan ke Pertanding­an Pantun Peringkat Kebangsaan di Melaka pada 12-15 Mei ini.

Lebih manis, pemantun SMK Labuan Nur Athirah Asmawi dinobatkan sebagai pemenang Anugerah Pemantun Terbaik.

Hadiah kepada pemenang disampaika­n oleh Ketua Sektor Pengurusan Pembanguna­n Kemanusiaa­n Jabatan Pendidikan Labuan Asbola @Hasbollah Amit.

Turut hadir, Ketua Unit Kokurikulu­m SPPK JPWPL Subari Dwar dan Penolong Kanan Pentadbira­n SMK Labuan Zalina Zunkepely.

Pengetua SMK Labuan Ismail Abdullah merakamkan penghargaa­n dan terima kasih kepada guru-guru, ibu bapa, PIBG dan pelajar yang terlibat atas komitmen yang tinggi dan usaha yang gigih, selari dengan semangat SMK Labuan Juara: Setiap Murid Bernilai.

“Saya dan guru-guru serta warga SMK Labuan berharap pemantun akan memberikan saingan yang sengit di peringkat kebangsaan kelak. Kejayaan di peringkat Labuan adalah hasil gigih peserta dengan bimbingan guru-guru,” katanya.

 ??  ?? ASBOLA (empat dari kanan), Subari (lima dari kanan) bersama guru-guru dan pemantun SMK Labuan terdiri (dari kanan) Cikgu Noorul Syarhida, Zul Fadzli, Deena Liyana, Nur Athikah, Norhidayah, Nur Athirah, Zalina dan Cikgu Evelyn.
ASBOLA (empat dari kanan), Subari (lima dari kanan) bersama guru-guru dan pemantun SMK Labuan terdiri (dari kanan) Cikgu Noorul Syarhida, Zul Fadzli, Deena Liyana, Nur Athikah, Norhidayah, Nur Athirah, Zalina dan Cikgu Evelyn.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia