Utusan Borneo (Sabah)

‘Memperbaha­rui’ etika kerja kunci kebangkita­n Chelsea

-

LONDON, England: Kemenangan 1-0 ke atas Chelsea dalam aksi Liga Perdana Inggeris Ahad lepas menunjukka­n Chelsea telah menemui semula etika kerja untuk mendapatka­n keputusan yang mereka mahukan, kata pemain pertahanan yang juga kapten pasukan, Gary Cahill.

Kemenangan ke atas finalis Liga Juara-Juara itu adalah kemenangan yang keempat berturut-turut dalam liga dan skuad kendalian Antonio Conte itu menghampir­i empat tangga teratas liga dengan baki dua perlawanan.

Mereka akan menentang Huddersfie­ld pada hari ini dan Newcastle United pada hari Ahad.

“Pada lewat musim, kami menunjukka­n sikap yang betul, etika kerja yang betul untuk membawa kami ke tahap yang seharusnya dan rentak yang kami teruskan sekarang untuk mendapatka­n keputusan,” kata Cahill ketika memberitah­u laman sesawang rasmi Chelsea. Chelsea berada d i tangga kelima dengan

69 mata, dua mata di belakang Tottenham Hotspur dan tiga mata di belakang Liverpool, dengan Liverpool hanya tinggal satu perlawanan sahaja lagi musim ini.

Cahill berkata mengawal pergerakan tiga penyerang Liverpool – Mohamed Salah, Sadio Mane dan Roberto Firmino – adalah pencapaian hebat pasukan. “Kami melakukan yang terbaik untuk mengawal tiga penyerang hebat ini,” tambah Cahill. “Kami bertahan dengan sangat baik sebagai sebuah pasukan dan mengelak pintu gol dari dibolosi dari tiga penyerang yang boleh menjaringk­an gol.” — Reuters

 ??  ?? CAHILL
CAHILL
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia