Utusan Borneo (Sabah)

Siapa Unduk Ngadau Beluran 2018?

Sembilan finalis bersaing wakili Beluran ke peringkat negeri

- Oleh SALMAN ABADI

MAMPUKAH naib johan Unduk Ngadau Beluran 2017, Chrissy Jamil, 25, dimahkotak­an sebagai Unduk Ngadau Pesta Kaamatan Beluran 2018?

Semuanya akan terjawab apabila pertanding­an Unduk Ngadau Pesta Kaamatan peringkat Daerah Beluran berlangsun­g di Dewan Serbaguna Majlis Daerah Beluran pada 12 Mei (Sabtu) ini, bermula jam 8 pagi.

Pengerusi Jawatankua­sa Kecil Unduk Ngadau Pesta Kaamatan Beluran 2018 Frencita Kulak berkata seramai sembilan peserta akhir akan bersaing merebut gelaran dan mohkota Unduk Ngadau Beluran tahun ini.

Selain Chrissy katanya, lapan lagi peserta akhir ialah Vrenda Joaan Defteannea­y Taji, Deide Ann Geoffrey, Aileen Joi Jubong, Bdlin Slaus Stenly, Genevi D Yakobos, Alfy Jane Petrus, Florencia Lantaca dan Christie Lainjih.

“Johan Unduk Ngadau akan mewakili Beluran ke Pertanding­an Unduk Ngadau peringkat negeri pada 30 dan 31 Mei ini di Dewan Hongkod Koisaan Penampang,” katanya.

Katanya johan bakal membawa pulang hadiah wang tunai RM2,000 dan selempang, naib johan RM1,000 dan tempat ketiga RM800 di samping piala, jambangan bunga, hamper dan sijil penyertaan, manakala finalis yang lain akan menerima hadiah saguhati RM250 seorang serta sijil penyertaan.

Frencita berkata, selain anugerah mahkota Unduk Ngadau yang menjadi acara kemuncak sambutan itu, turut diadakan ialah pertanding­an Miss Popular 2018 dengan cara orang ramai membuat undian melalui pembelian sekuntum bunga di gerai jualan bunga yang disediakan di dalam dewan pada hari berkenaan.

“Semua peserta akhir Unduk Ngadau diwajibkan hadir ke Dewan Serbaguna Beluran pagi ini (11 Mei) untuk raptai akhir akan di pentas dewan.

Untuk rekod, johan Unduk Ngadau Pesta Kaamatan Beluran tahun lalu (2017) ialah Amy Clevenna Johanes @Amy, 22, dari Taman Sungai Labuk Beluran, manakala Clare Henry, 25, dari Telupid memenangin­ya pada 2016.

“Johan Unduk Ngadau akan mewakili Beluran ke Pertanding­an Unduk Ngadau peringkat negeri pada 30 dan 31 Mei ini di Dewan Hongkod Koisaan Penampang.” FRENCITA KULAK Pengerusi Jawatankua­sa Kecil Unduk Ngadau Pesta Kaamatan Beluran 2018

 ??  ?? GENEVI
GENEVI
 ??  ?? BDLIN SLAUS
BDLIN SLAUS
 ??  ?? CHRISTIE
CHRISTIE
 ??  ?? FLORENCIA
FLORENCIA
 ??  ?? DEIDE ANN
DEIDE ANN
 ??  ?? CHRISSY
CHRISSY
 ??  ?? AILEEN JOI
AILEEN JOI
 ??  ?? VRENDA
VRENDA
 ??  ?? ALFY JANE
ALFY JANE

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia