Utusan Borneo (Sabah)

BN Perlis cadang Ismail Kassim menteri besar baharu

-

ALOR SETAR: Barisan Nasional (BN) Perlis mencadangk­an Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Tambun Tulang Datuk Ismail Kassim sebagai calon menteri besar yang baharu.

Pengerusi BN negeri Datuk Seri Dr Shahidan Kassim berkata beliau telah menyerahka­n cadangan nama tersebut kepada Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Jamalullai­l dalam satu pertemuan pada pagi Sabtu di ibu negara.

“Mengenai tarikh pelantikan dan angkat sumpah menteri besar, ia akan ditentukan Duli Yang Maha Mulia (Raja Perlis) dalam masa terdekat ini.

Calon yang kita ketengahka­n ini sudah mendapat sokongan kita (BN) dan kita yakin mampu menjadi pemimpin yang baik,” katanya dalam sidang media di Lapang Terbang Antarabang­sa Sultan Abdul Halim di sini, pada Sabtu.

Pada pilihan raya umum ke-14 yang lalu, BN menang 10 daripada 15 kerusi DUN di negeri itu dan membolehka­n parti itu membentuk kerajaan.

Ditanya mengenai punca kenapa Adun Bintong, Azlan Man tidak dikekalkan sebagai menteri besar, Shahidan yang juga Anggota Parlimen Arau enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu.

“Semua kena sokong sebab ini adalah keputusan parti, kita sudah pun membuat keputusan,” katanya.

Mengulas khabar angin mengenai isu lompat parti di kalangan Adun BN Perlis, Shahidan berkata soal berkenaan tidak sepatutnya timbul kerana semua pihak perlu menerima hakikat yang telah ditentukan rakyat.

“Nak lompat ke mana, BN menang 10 kerusi, PKR (tiga) dan Pas (dua) , jadi siapa nak lompat? Kita (BN) pun sudah bentuk kerajaan dan kita kena ingat kita semua telah dipilih oleh rakyat, jadi kami tidak akan buat keputusan macam-macam,” katanya.

Shahidan turut mengucapka­n terima kasih kepada rakyat Perlis kerana masih memberi kepercayaa­n kepada BN untuk terus memerintah negeri itu.

“Saya bangga rakyat masih setia dengan BN dan kita akan laksanakan manifesto negeri yang telah kita janjikan sebelum ini,” katanya dan berjanji akan memberikan perkhidmat­an terbaik buat rakyat Perlis.

 ?? -Gambar Bernama ?? SHAHIDAN berjalan menuju ke bilik khas untuk mengadakan sidang media berhubung pelantikan Menteri Besar Perlis di Lapangan Terbang Antarabang­sa Sultan Abdul Halim, pada Sabtu.
-Gambar Bernama SHAHIDAN berjalan menuju ke bilik khas untuk mengadakan sidang media berhubung pelantikan Menteri Besar Perlis di Lapangan Terbang Antarabang­sa Sultan Abdul Halim, pada Sabtu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia