Utusan Borneo (Sabah)

PM jumpa beberapa individu penting

-

PUTRAJAYA: Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bertemu beberapa individu penting di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini, termasuk Ketua Hakim Negara Tun Md Raus Sharif pada Selasa.

Md Raus tiba pada kirakira 2.40 petang, diiringi Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin.

Md Raus dan Zulkefli keluar dari bangunan yayasan itu pada pukul 3.30 petang, namun enggan bercakap kepada media yang mengerumun­i kenderaan mereka.

Turut kelihatan masuk ke bangunan itu ialah bekas Hakim Mahkamah Persekutua­n Datuk Seri Gopal Sri Ram dan bekas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail.

Bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman Datuk Abdul Hamid Bador yang ditukarkan ke Jabatan Perdana Menteri pada tahun 2015, turut bertemu perdana menteri petang hari sama.

Selain itu, Dr Mahathir turut bertemu Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Haron, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh dan Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman Datuk Seri Mokhtar Mohd Sharif.

Dalam perkembang­an lain di Kuala Lumpur, kediaman bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Jalan Langgak Duta, Taman Duta di sini masih menerima kunjungan beberapa individu sejak awal pagi Selasa.

Hampir 50 kenderaan dilihat memasuki perkaranga­n kediaman bekas perdana menteri itu untuk tempoh masa yang berasingan.

Tinjauan Bernama mendapati kawasan kediaman bekas perdana menteri itu juga masih dikawal ketat oleh empat anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) di balai polis bergerak yang ditempatka­n di situ.

Beberapa anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul difahamkan ditugaskan untuk menjaga keselamata­n di samping mengawal kawasan tersebut sejak Sabtu lepas.

Selain itu, beberapa petugas media dari dalam dan luar negara masih lagi berkampung di kawasan tersebut demi menanti sebarang perkembang­an terkini berkaitan bekas perdana menteri itu.-Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia