Utusan Borneo (Sabah)

Sabah perlu menang Untuk kekalkan kedudukan dalam saingan Piala Belia

- Oleh VITALIS G BINGKASAN

“Keputusan seri pun tidak baik sebab tidak jauh perbezaan mata kita dengan pasukan di bawah. Apapun saya yakin dengan kemampuan pasukan kita. Jika dapat memberikan yang terbaik, saya percaya peluang untuk menang lebih baik. AZMAN MASTAR Pengurus Pasukan

KOTA KINABALU: Skuad bawah 19 tahun Sabah perlu menang untuk pertahanka­n kedudukan dalam kelompok empatpasuk­anteratasa­pabila melayani kunjungan Pahang pada saingan Kumpulan A liga Piala Belia di Stadium Penampang hari ini (sepak mula 4.15 petang).

Pengurus pasukan, Azman Mastar (gambar) berkata, mereka tiada pilihan kecuali memenangi perlawanan itu untuk terus berada dalam kelompok empat pasukan teratas dengan kedua-dua pasukan hanya dijarakkan dua mata.

Skuad kendalian Mohd Aiyyman Shah Johnny Abdullah itu kini di kedudukan keempat dengan 19 mata manakala Pahang 17 mata di tangga keenam.

Pulau Pinang juga telah mengumpul 17 mata di tangga kelimamana­kalaKualaL­umpur dan Selangor mengumpul masing-masing 16 mata di tangga ketujuh dan kelapan.

“Keputusan seri pun tidak baik sebab tidak jauh perbezaan mata kita dengan pasukan di bawah.

“Apapun saya yakin dengan kemampuan pasukan kita. Jika dapat memberikan yang terbaik, saya percaya peluang untuk menang lebih baik,” kata Azman ketika dihubungi pada Sabtu.

Menurutnya, persiapan telah dibuat sebaik yang termampu untuk pasukan berada di tahap terbaik menghadapi perlawanan itu.

“Kamiakanpa­stikanpasu­kan terus berada di landasan betul mencapai sasaran mara ke suku akhir yang diperuntuk­kan kepada empat pasukan teratas.

“Semua pemain juga berada di tahap terbaik. Saya harap rehat panjang lebih sebulan saingan ini tidak menjejaska­n momentum pemain,” katanya.

Sebagai rekod, pertemuan kedua-dua pasukan pada pusingan pertama berkesudah­an Seri 1-1.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia