Utusan Borneo (Sabah)

Triples Fiji antara tumpuan

Boling Padang Kinabalu Borneo Cup Open Triples

- Oleh VITALIS G. BINGKASAN

KOTA KINABALU: Kehadiran pemain kebangsaan Fiji antara yang menjadi tumpuan pada Kejohanan Boling Padang Antarabang­sa Kinabalu Borneo Cup Open Triples yang sedang berlangsun­g di Kompleks Sukan di sini.

Abdul Kalim, 41, dan Kushal Pillay, 42 yang membuat penampilan pertama berganding­an dengan pemain dari Malaysia, Ramble Dallan Rice Oxley.

Pengarah Pertanding­an, Shuib Hashim berkata, kehadiran pemain dari Fiji berkenaan menjadikan kejohanan itu lebih berperstij.

Pasukan Fiji juga diletakkan antara pilihan menjuarai kejohanan yang akan berlangsun­g sehingga Ahad berkenaan.

Abdul Kalim adalah bekas juara perseorang­an negaranya yang sudah menghimpun beberapa gelaran antarabang­sa termasuk juara Sukan Asia Pasifik 2009, juara Tiger Bowls dan Terbuka China 2010 dan pemenang pingat gangsa Kejohanan Asia Pasifik 2011.

Kushal pula adalah bekas pemenang Kejohanan Juara Antara Juara, Bowls Dunia dan Sukan Komanwel.

Selain Fiji, kejohanan Kinabalu Borneo Cup Open Triples juga disertai pemain dari negara Brunei, Thailand dan Hong Kong.

Keseluruha­nnya sebanyak 52 pasukan mengambil bahagian termasuk pasukan dari Semenanjun­g, Labuan serta pasukan-pasukan tempatan Sabah.

Sebagai rekod, Filipina adalah penyandang gelaran juara kejohanan tahunan anjuran Persatuan Boling Padang Sabah (Bowl Sabah) dengan kerjasama Majlis Sukan Negeri Sabah itu. Filipina bagaimanap­un tidak mengambil bahagian kali ini.

“Abdul Kalim adalah bekas juara perseorang­an negaranya yang sudah menghimpun beberapa gelaran antarabang­sa termasuk juara Sukan Asia Pasifik 2009, juara Tiger Bowls dan Terbuka China 2010 dan pemenang pingat gangsa ” Kejohanan Asia Pasifik 2011.

 ??  ?? TRIPLES Fiji, (dari kiri) Abdul Kalim, Kushal dan Ramble.
TRIPLES Fiji, (dari kiri) Abdul Kalim, Kushal dan Ramble.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia