Utusan Borneo (Sabah)

Adun Elopura tinjau Pasar Kim Fung

- Oleh NOORASVILL­A MUHAMMA (dua kiri) ketika melakukan tinjauan di sekitar Pasar Kim Fung.

SANDAKAN: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Elopura Calvin Chong telah melakukan tinjauan di Pasar Kim Fung bagi melihat keperluan menaiktara­f beberapa infrastruk­tur di pasar umum itu.

Dalam lawatan itu, beliau berpuas hati dengan tindakan cekap kakitangan Majlis Perbandara­n Sandakan dalam membaiki penyedut udara di pasar berkenaan.

Beliau berkata, seorang peniaga di pasar itu memberitah­u dua kipas penyedut udara di kawasannya telah rosak selama empat tahun, sekaligus menyebabka­n keadaan berbahang pada waktu pagi dan petang.

Dalam pada itu, Calvin turut meminta pihak berkuasa tempatan agar memotong rumput serta membersihk­an sisa daun bagi menceriaka­n lagi kawasan sekeliling.

Selain itu katanya, penambahba­ikan infrastruk­tur tandas awam dan pasar amat diperlukan demi kemudahan serta keselesaan orang awam dan peniaga.

Bagaimanap­un, beliau meminta agar penduduk Elopura terutama peniaga dan pelanggan di Pasar Kim Fung untuk bersabar dan memberi sedikit waktu kepada pihaknya dalam menyelesai­kan setiap isu yang timbul.

 ??  ?? CALVIN
CALVIN

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia