Utusan Borneo (Sabah)

SK St Monica laksana Program Khidmat Masyarakat

- Oleh NOORASVILL­A MUHAMMA

SANDAKAN: Sekolah Kebangsaan (SK) St Monica di sini telah melaksanak­an ProgramKhi­dmatMasyar­akat 2018 di Rumah Warga Tua Sri Harapan di sini.

Penyertaan terdiri daripada 140 murid dari 14 kelab dan persatuan, 11 murid Pembimbing Rakan Sebaya serta 50 murid dan Ahli Kakitangan Pelaksana.

Program yang berlangsun­g dari jam 8 pagi hingga 12 tengahari itu merupakan anjuran Unit Kokurikulu­m, Unit Bimbingan Kaunseling dan Panitia Pendidikan Moral.

Objektif program adalah bagi memupuk semangat kerjasama serta saling membantu dalam kalangan ahli kelab dan persatuan selain menanam sifat kasih sayang dan hormat-menghormat­i terhadap golongan yang lebih tua khususnya dalam diri setiap ahli kelab dan persatuan.

Impak daripada program itu menunjukka­n semua ahli kelab dan persatuan serta Unit Pembimbing Rakan Sebaya berjaya menonjolka­n sifat keprihatin­an dan kasih sayang yang tinggi terhadap warga tua.

Dalam program itu, setiap kelab dan persatuan juga telah membuat persembaha­n masing-masing untuk menghiburk­an warga Rumah Sri Harapan.

Selain itu, sumbangan barangan keperluan harian turut disampaika­n kepada warga Rumah Sri Harapan.

Turut menyertai program itu ialah Guru Besar SK St Monica Nukilis Gampalid @ Nicholas, Penolong Kanan Kokurikulu­m Mazlina Mohamad, Penolong Kanan Hal Ehwal Murid Jasri Ali, Penolong Kanan Kurikulum Radhiyah Saedin dan Steven selaku wakil penguasa Rumah Warga Tua Sri Harapan.

 ??  ?? NUKILIS menerima sijil penghargaa­n daripada wakil Rumah Warga Tua Sri Harapan.
NUKILIS menerima sijil penghargaa­n daripada wakil Rumah Warga Tua Sri Harapan.
 ??  ?? WARGA SK St Monica bersama penghuni Rumah Warga Tua Sri Harapan.
WARGA SK St Monica bersama penghuni Rumah Warga Tua Sri Harapan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia