Utusan Borneo (Sabah)

Kepuasan hati di tahap positif

Majoriti rakyat gembira dengan Kerajaan Malaysia Baharu

- Oleh AMIR ANUAR

TAWAU: Timbalan Ketua Menteri Christina Liew menyifatka­n tahap kepuasan hati rakyat terhadap prestasi Kerajaan Malaysia Baharu Pakatan Harapan (PH) berada di tahap positif.

Menteri Pelanconga­n, Kebudayaan­danAlamSek­itar itu berkata keyakinann­ya mengikutka­jiselidikM­erdeka Centre yang mendapati tahap kepuasan hati rakyat kepada kerajaan adalah 67 peratus.

“Peratusan ini menunjukka­n bahawa majoriti rakyat di negara ini gembira dengan Kerajaan PH menjelang 100 hari kerajaan baharu dibentuk,” katanya.

Beliau berkata majoriti rakyat yang berpuas hati itu adalah penanda aras yang penting sekalipun ada rakyat yang tidak memberikan komen dan berada di atas pagar.

Kerajaan baharu memerlukan lebih banyak masa dan beliau yakin angka rakyat yang berpuas hati dengan kerajaan baharu akan bertambah dari semasa ke semasa.

“Kita menghargai rakyat di negara ini kerana memahami dan memberikan masa kepada kepada kerajaan untuk menunaikan janji,” katanya di sini pada Jumaat.

Christina berkata Kerajaan Persekutua­n dan Kerajaan Warisan + PH + Upko tidak pernahberh­entibekerj­adalam usaha menunaikan manifesto pilihan raya mereka.

Pengerusi PKR Sabah dan Ahli Parlimen Tawau

“Peratusan ini menunjukka­n bahawa majoriti rakyat di negara ini gembira dengan Kerajaan PH menjelang 100 hari kerajaan ” baharu dibentuk

CHRISTINA LIEW

Menteri Pelanconga­n, Kebudayaan dan Alam Sekitar itu berkata tempoh 100 pilihan rayanya untuk hari pemerintah­an berlaku menjadikan Tawau sebagai dengan pantas dan kerajaan destinasi pelanconga­n, perlu berlumba dengan masa beliau berkata perkara itu ketika masih banyak perkara kini berjalan dengan baik perlu dilakukan. mengikut jadual.

“Saya akui belum semuanya Malah, Tawau juga kini kita dapat tunaikan tetapi dikatakan menjadi tumpuan kita sedang bekerja keras, pelabur dari luar selain usaha beri kami lebih masa lagi berterusan dilakukan untuk dan kita yakin mampu menarik kehadiran pelancong melakukann­ya,” katanya. dari luar negara.

Menyentuh manifesto Pada masa sama, beliau o p t i m i s T a w a u a k a n menikmati pembanguna­n lebih baik dalam tahun-tahun yang mendatang, khususnya CHRISTINA percaya majoriti rakyat di negara ini gembira dengan Kerajaan Malaysia

Baharu. dalam aspek bekalan air bersih dan elektrik.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia