Utusan Borneo (Sabah)

SBA terima kunjungan pasukan Bengkurong Brunei Darussalam

-

KOTA KINABALU: Persatuan Badminton Sabah (SBA) yang diketuai oleh Presiden SBA Janih Bangud barubaru ini telah mengadakan perlawanan badminton persahabat­an bersama pasukan Bengkurong Veteran dari Negara Brunei Darussalam yang diketuai oleh Hj. Mohamad Alidin Hj.Kura selaku presiden kelab tersebut di Dewan Venition Penampang.

Turut serta Pengurus Besar Lembaga Sukan Sabah Datuk Penyuki Matta yang menyerikan lagi perlawanan persahabat­an itu.

Janih mengalu-alukan kehadiran rombongan Kelab Bengkurong Veteran ke Sabah dan berterima kasih atas kesudian kelberkena­an ab mengadakan badminton persahabat­an bersama ahli-ahli SBA. Katanya, ini merupakan pertemuan julung kali bagi mengisi masa lapang selain sebagai jambatan perpaduan dan silaturahi­m sekaligus merapatkan lagi hubungan antara pemain kedua-dua pasukan.

Menurut Janih, bersukan merupakan antara platform terbaik untuk memberikan kesihatan, kecerdasan fizikal dan mental selain memberikan impak positif terutama dalam kalangan warga veteran.

Dalam pada itu, Hj. Mohamad Alidin berkata, program seumpama ini mampu memupuk semangat kesukanan di samping meningkatk­an kesedaran betapa kesihatan amat perlu dijaga sekaligus menjadikan warga veteran sentiasa ceria dan sihat sepanjang masa.

Katanya, program seumpama ini wajar diteruskan pada masa akan datang agar dapat sama-sama berukhwah.

Beliau dan rombongan juga gembira atas sambutan dari AMT SBA yang cukup mesra, meriah dan sempurna di mana program perlawanan persahabat­an berjalan lancar dan berjaya.

 ??  ?? JANIH dan Pengerusi Teknikal SBA Ag. Damit @ Buchu merakamkan gambar bersama Hj.Said. (tengah). JANIH bertukar-tukar cenderaken­angan bersama Hj. Mohamad Alidin (kanan) sambil diperhatik­an oleh Penyuki. HADIR sama Kasim Yusof Naib Presiden SBA (kanan) bersama Tamin (kiri) ketika menentang Hj.Samaiel dan Hifnie.
JANIH dan Pengerusi Teknikal SBA Ag. Damit @ Buchu merakamkan gambar bersama Hj.Said. (tengah). JANIH bertukar-tukar cenderaken­angan bersama Hj. Mohamad Alidin (kanan) sambil diperhatik­an oleh Penyuki. HADIR sama Kasim Yusof Naib Presiden SBA (kanan) bersama Tamin (kiri) ketika menentang Hj.Samaiel dan Hifnie.
 ?? merakamkan gambar bersama kedua-dua pasukan sebelum perlawanan. ?? JANIH
merakamkan gambar bersama kedua-dua pasukan sebelum perlawanan. JANIH
 ??  ??
 ??  ?? PERLAWANAN Sumbangsih (dari kanan) Hj.Md. Nor, Hj.Md.Alidin, Gani (Pengadil) , Janih, dan Sudirman.
PERLAWANAN Sumbangsih (dari kanan) Hj.Md. Nor, Hj.Md.Alidin, Gani (Pengadil) , Janih, dan Sudirman.
 ??  ?? PENYUKI menerima cenderahat­i dari Penasihat Bengkurong Pg.Hj.Abd.Rahman.
PENYUKI menerima cenderahat­i dari Penasihat Bengkurong Pg.Hj.Abd.Rahman.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia