Utusan Borneo (Sabah)

Beri sokongan kepada PCA

Dalam usaha beri penjagaan penghidap penyakit bawa maut

-

KOTA KINABALU: Masyarakat diseru untuk memberi sokongan dan sumbangan kepada Persatuan Penjagaan Paliatif (PCA) dalam usaha mereka memberi penjagaan kepada para penghidap penyakit membawa maut.

Ketua Menteri Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, ia memerlukan komitmen dan sumbangan semua pihak untuk sesebuah pertubuhan bergerak dengan jayanya.

“Bagaimanap­un, dalam peredaran masa akan ada cabaran pada masa akan datangmaka­pertubuhan­amal perlu bersedia menjadi rakan kongsi dalam kepakaran dan sumber yang dapat memberi fokus kepada manfaat hasil

“Bagaimanap­un, dalam peredaran masa akan ada cabaran pada masa akan datang maka pertubuhan amal perlu bersedia menjadi rakan kongsi dalam kepakaran dan sumber yang dapat memberi fokus kepada manfaat ” hasil dari jalinan kerjasama yang ada DATUK SERI MOHD. SHAFIE APDAL Ketua Menteri

dari jalinan kerjasama yang ada,” katanya semasa menyampaik­an ucapan pada Majlis Makan Malam Tahunan ke-18 PCA di sini, pada malam Jumaat.

Dalam pada itu, Shafie juga memuji usaha anggota, sukarelawa­n dan kakitangan PCA yang sentiasa bersedia untuk menyokong persatuan tersebut dalam menyediaka­n penjagaan paliatif kepada individu yang sakit selain berkerja keras untuk mengumpul dana bagi membeli barangan yang diperlukan oleh Rumah Penjagaan PCA.

“Komitmen dan kesanggupa­n anggota sukarelawa­n ini memang terpuji,” tambahnya.

Turut hadir ialah isteri Ketua Menteri Datin Seri Shuryani Shuaib, Timbalan Ketua Menteri juga Menteri Pelanconga­n, Kebudayaan Dan Alam Sekitar Datuk Christina Liew, Mayor Dewan Bandaraya Kota Kinabalu Datuk Yeo Boon Hai, Pengarah Kesihatan Negeri Sabah Datuk Dr Christina Rundi, dan Penaung PCA Kota Kinabalu Datuk Seri Victor Paul.Penerangan.

 ??  ?? SHAFIE menyempurn­akan Gimik Pelancaran Majlis Konsert Amal.
SHAFIE menyempurn­akan Gimik Pelancaran Majlis Konsert Amal.
 ??  ?? RIADAH: Yang Dipertua Negeri Sabah, Tun Datuk Seri Panglima (Dr.) Haji Juhar Datuk Haji Mahiruddin menunggang motosikal kembali ke Istana Negeri selepas menyertai Kejohanan Golf Amal TYT di Dalit Bay Golf Club, Tuaran.
Turut kelihatan Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Datuk Jaujan Sambakong (dua kanan), Setiusaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Hashim Paijan (dua kiri) Setiausaha Persekutua­n Negeri Nor Azri Zulfakar (tiga kanan) dan Timbalan Speaker Datuk Ahmad Rahman (kiri).
RIADAH: Yang Dipertua Negeri Sabah, Tun Datuk Seri Panglima (Dr.) Haji Juhar Datuk Haji Mahiruddin menunggang motosikal kembali ke Istana Negeri selepas menyertai Kejohanan Golf Amal TYT di Dalit Bay Golf Club, Tuaran. Turut kelihatan Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Datuk Jaujan Sambakong (dua kanan), Setiusaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Hashim Paijan (dua kiri) Setiausaha Persekutua­n Negeri Nor Azri Zulfakar (tiga kanan) dan Timbalan Speaker Datuk Ahmad Rahman (kiri).
 ??  ?? PARA Penderma Tabung PAC, merakam gambar kenangan bersama Shafie serta para tetamu kehormat lain.
PARA Penderma Tabung PAC, merakam gambar kenangan bersama Shafie serta para tetamu kehormat lain.
 ??  ?? SHAFIE semasa menyampaik­an ucapan.
SHAFIE semasa menyampaik­an ucapan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia