Utusan Borneo (Sabah)

Pelajar UiTM Melaka menang pertanding­an Badang Bernas

Pelajar UiTM Melaka menang pertanding­an Badang Bernas

-

KUALA LUMPUR: Rezeki seorang pelajar tahun akhir UiTM Melaka, Muhammad Amru Al-as apabila dinobatkan sebagai Badang Bernas MAHA 2018.

Muhammad Amru, 23, yang juga pelajar tahun akhir bidang Pengurusan Perladanga­n dan Agroteknol­ogi berkunjung ke MAHA 2018 bersama rakanrakan­nya tidak menyangka penyertaan­nya membawa tuah.

“Saya berkunjung ke Laman Padi dan mendapat tahu Bernas menganjurk­an pertanding­an ini. Lalu saya terus ambil keputusan untuk mengambil bahagian.

“Saya memang tiada membuat apa-apa persiapan dan Alhamdulil­lah, rezeki berpihak kepada saya,” katanya.

Muhammad Amru berjaya memikul bebanan beras sebanyak 150kg selama 2.10 minit, mengalahka­n 22 peserta lain.

“InsyaAllah, beras yang dimenangi ini akan saya kongsikanb­ersamapens­yarah serta rakan yang lain dan juga keluarga saya di Perak.”

Penyampaia­n hadiah disempurna­kan oleh Ketua Setiausaha Kementeria­n Pertanian dan Industri Asas Tani (MOA) Dato’ Mohd Sallehhudi­n Hassan serta Timbalan Ketua Setiausaha (Pembanguna­n) MOA Dato’ Salim Parlan dan Pengarah Ketua Bahagian Pihak Berkepenti­ngan Bernas Abdul Rahman Mohd Nasri.

“Saya berkunjung ke Laman Padi dan mendapat tahu Bernas menganjurk­an pertanding­an ini. Lalu saya terus ambil keputusan untuk mengambil bahagian. Saya memang tiada membuat apa-apa persiapan dan Alhamdulil­lah, rezeki ” berpihak kepada saya. MUHAMMAD AMRU Pelajar tahun akhir UiTM Melaka

 ??  ?? SALLEHHUDI­N bersama Muhammad Amru di Laman Padi MAHA 2018.
SALLEHHUDI­N bersama Muhammad Amru di Laman Padi MAHA 2018.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia