Utusan Borneo (Sabah)

Phelan akan terus komited dengan Mariners

-

SYDNEY, Australia: Bekas orang kanan Alex Ferguson, Mike Phelan, berkata semalam di mana beliau terus komited dengan kelab Central Coast Mariners dalam Liga A (Australia) walaupun dilantik sebagai penolong pengurus sementara Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer Rabu lepas.

Phelan adalah pengarah sukan kelab Central Coast Mariners – yang tidak memberikan kontrak kepada bekas pelari pecut dunia, Usain Bolt – dan berikrar untuk kembali “secepat yang saya mampu”.

“Mengambil tugas sementara di Manchester United sememangny­a sangat menarik,” kata beliau di laman sesawang rasmi Mariners tetapi menambah beliau “masih seorang Mariner”.

“Saya sudah meletakkan sesuatu yang saya boleh lihat. Ia mungkin gangguan kecil tetapi bersama salah sebuah kelab terbesar di dunia, saya sememangny­a tidak dapat berkata tidak,” kata beliau.

“Sebahagian dari perbincang­an dengan Manchester United ialah saya masih dapat memberi sumbangan kepada Mariners, ia dua peranan. Saya tidak akan ke manamana, saya masih hanya satu panggilan dari sesiapa pun di Mariners.”

Phelan, yang juga bekas pemain United, bekerja sebagai penolong jurulatih dan kemudian penolong kepada Ferguson untuk lebih dari satu dekad.

Beliau meninggalk­an Old Trafford apabila Ferguson bersara pada 2013 dan menjadi jurulatih di Norwich dari 2014-2015 sebelum membimbing Hull City pada 2016 sehingga Januari 2017.

Phelan berkata “sememangny­a ada beberapa isu yang perlu diselesaik­an di Manchester United yang akan mengambil masa”, tetapi enggan mengulas lanjut.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia