Utusan Borneo (Sabah)

Pelakon ‘Black Panther’ dan ‘Dunkirk’ antara calon ‘Rising Star’ BAFTA

AKTRES ‘Black Panther’ Letitia Wright dan pelakon ‘Dunkirk’ Barry Keoghan antara lima calon untuk Anugerah ‘Rising Star’ EE 2019, umum British Academy of Film and Television Arts (BAFTA) baru-baru ini.

-

Hadiah tahunan, satu-satunya anugerah yang diundi oleh orang awam di majlis gilang gemilang BAFTA di London, mengiktira­f “kejayaan cemerlang oleh pelakon-pelakon akan datang”.

Pemenang-pemenang lalu termasuk bintang ‘Get Out’ Daniel Kaluuya, pelakon ‘Star Wars’ John Boyega dan calon Oscar Tom Hardy.

Selain Wright dan Keoghan, senarai calon tahun ini juga menampilka­n pemenang Anugerah Tony dan Grammy, aktres ‘Widows’ Cynthia Erivo, pelakon

‘Get Out’ dan ‘War Machine’ Lakeith Stanfield dan aktres pentas dan skrin

Jessie Buckley.

Senarai calon penuh untuk anugerah BAFTA tahun ini akan diumumkan pada minggu depan. Anugerah filem, dihoskan oleh aktres ‘Absolutely Fabulous’ Joanna Lumley, akan diadakan pada 10 Februari di Royal Albert Hall London.

— Reuters dari Indonesia turut memeriahka­n acara ini, yang turut dihadiri oleh bintang ternama Malaysia seperti Aiman Tino, Haqiem Rusli, Izzue Islam, Diana Danielle, Fasha Sandha, Saharul Ridzwan, Sari Yanti, Zoey Rahman dan Kamal Adli.

Turut berlangsun­g, Anugerah Tahunan TikTok Malaysia yang sulung, di mana para pencipta yang paling berpengaru­h menerima pengiktira­fan untuk kreativiti dan bakat mereka. Peminat juga menikmati persembaha­n khas dari artis tempatan Aiman Tino dan Haqiem Rusli, selain pencipta TikTok tempatan seperti The Destiny Project, pemain diablo Wong Jun Long, pemain ziter Sara Heng dan ramai lagi. “Kami gembira kerana TikTok

 ??  ?? LETITIA WRIGHT
LETITIA WRIGHT
 ??  ?? BARRY KEOGHAN
BARRY KEOGHAN

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia