Utusan Borneo (Sabah)

49 pelajar UMS tamat modul projek syarikat minyak dan gas multinasio­nal

- Oleh JOHN TAMBANAN

KOTA KINABALU: Seramai 49 pelajar fakulti kejurutera­an dalam 10 pasukan telah menamatkan modul dalam kerjasama Sabah Shell Petroleum Company Limited dan Universiti Malaysia Sabah (UMS).

Timbalan Naib Canselor UMS, Prof. Dr. Rasid Mail berkata, kerjasama seumpama itu antara Sabah Shell Petroleum Company Limited dan UMS sangat disambut baik bagi merapatkan jurang antara akademik dan industri.

Keseluruha­n modul ini ditaja oleh Shell selain para pelajar menggunaka­n pengangkut­an mereka sendiri.

“Saya gembira bahawa modul ini berjalan lancar tanpa mengganggu kelas rutin pelajar.

Tahniah Sabah Shell Petroleum Company dan Fakulti Kejurutera­an kerana telah berjaya menyempurn­akan modul 10 minggu,” katanya ketika menyempurn­akan penutupan program itu, di sini pada Jumaat.

Beliau berharap modul itu dapat dicadangka­n menjadi sebahagian daripada kurikulum tetap dalam masa terdekat.

“Terima kasih semua dan terima kasih Shell dan Dr. Mohd Kamel, timbalan Dekan Hal Ehwal Pelajar dan pasukannya terlibat dalam meletakkan semua ini bersama-sama.

“Bagi pihak UMS, kami berharap lebih banyak usaha sama antara Sabah Shell Petroleum Company Limited dan UMS secara berkala ke arah kebolehpas­aran pelajar universiti ini,” katanya.

Turut hadir Pengurus Besar, Syarikat Petroleum Shell Sabah Prithipal Singh, Dekan, Kejurutera­an Fakulti UMS Prof. Ir. Dr. Karim Mirasa dan Timbalan Dekan, Hal Ehwal Pelajar & Alumni Kejurutera­an Fakulti Dr. Mohd Kamel Wan Ibrahim.

 ??  ?? RASID (duduk, empat dari kanan) dan wakil dari Shell bergambar kenangan bersama pelajar pelajar fakulti kejurutera­an UMS.
RASID (duduk, empat dari kanan) dan wakil dari Shell bergambar kenangan bersama pelajar pelajar fakulti kejurutera­an UMS.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia