Utusan Borneo (Sabah)

ACG cadang kereta nasional ketiga guna LPG sepenuhnya

-

KOTA KINABALU: Pizza Hut Malaysia (Pizza Hut), rangkaian restoran piza No.1 di Malaysia, membuka tirai 2019 dengan memperkena­lkan piza ‘Krabby Cheese’ yang serba baharu sempena perayaan Tahun Baharu Cina.

Ia menggalakk­an rakyat Malaysia untuk mengeratka­n lagi hubungan kekeluarga­an sambil menikmati hidangan piza yang hebat.

Bersesuaia­ndenganper­ayaan Tahun Baharu Cina, piza Krabby Cheese edisi terhad pasti memberi nikmat dengan enam isi sepit ketam yang enak, poket keju yang dilimpahi keju cheddar dan mozarela cair, padat berintikan hirisan ayam dengan topping cili benggala merah serta hijau yang dibakar dan hirisan nenas yang enak.

Pizza Hut sentiasa komited untuk menghasilk­an piza yang asli, mengeratka­n lagi hubungan antara keluarga serta rakan taulan dan menjadi pencetus inspirasi serta memberi kegembiraa­n kepada rakyat Malaysia setiap kali mereka teringatka­n Pizza Hut.

Berpegang kepada komitmen berkenaan, Pizza Hut telah memperkena­lkan Krabby Cheese sejak awal tahun lagi sempena menyambut kehadiran Tahun Baharu Cina.

Piza edisi terhad yang serba baharu ini menjadi pemangkin kepada perayaan dan menggalakk­an lagi penyertaan dalam kalangan teman-teman serta mereka yang tersayang untuk turut sama meraikan perayaan ini sambil menikmati hidangan yang kaya dengan ‘ramuan perayaan’.

Di Malaysia, musim perayaan selalunya disambut dengan aktiviti yang biasa sahaja. Namun tidak lagi kerana Pizza Hut berazam untuk meningkatk­an lagi kemeriahan­nya dengan mencipta satu tradisi yang baharu.

Hidup di dalam masyarakat yang berbilang bangsa serta budayayang­berbeza,PizzaHut ingin menyeru kepada semua agar meraikan kepelbagai­an dan bersifat inklusif terhadap satu sama lain dengan meraikan bersama-sama setiap perayaan tanpa mengira budaya, bukan hanya Tahun Baharu Cina tetapi semua perayaan di Malaysia.

Sehubungan itu, Pizza Hut telah menghasilk­an sebuah video bertajuk ‘Ramai-ramai tong-tong sama-sama’ yang memaparkan bagaimana rakyat Malaysia yang terdiri daripada pelbagai peringkat umur berjaya merungkai perbezaan demi menyambut kehadiran Tahun Baharu Cina bersama-sama.

Ia menunjukka­n bahawa perayaan akan menjadi bertambah meriah jika semua orang turut serta memainkan peranan masingmasi­ng dan sedia untuk menerima perubahan dengan menggabung­kan nilai-nilai tradisi serta moden bersamasam­a.

Usah tunggu lagi dan cuba sendiri keenakan piza Krabby Cheese edisi terhad Pizza Hut yang serba mewah. RM41.90 untuk Ala Carte satu piza Krabby Cheese. RM40.90 untuk Hidangan Kombo Krabby 1 (bawa pulang / penghantar­an) termasuk satu piza Krabby Cheese, sup dan Pepsi untuk dua hingga tiga orang.

RM44.90 untuk Pencinta Piza Krabby Cheese termasuk KUALA LUMPUR: Astana City Group Sdn Bhd (ACG) mencadangk­an kereta nasional ketiga yang ingin dibangunka­n kerajaan menggunaka­n gas petroleum cecair (LPG) sepenuhnya sebagai bahan api bagi menggantik­an petrol.

Pengarah Urusan, Nik Mohd FareezNikA­hmadAzmanb­erkata cadangan penggunaan LPG sebagai bahan api sepenuhnya bagi kereta nasional ketiga telah dikemukaka­n pihaknya kepada Kementeria­n Perdaganga­n Antarabang­sa dan Industri tahun lepas.

“Di Jepun, kerajaan mereka telah mewajibkan semua teksi di sana menggunaka­n LPG. Ini kerana, bahan api ini lebih menjimatka­n dan kurang mencemarka­n alam sekitar.

“LPG mampu mengurangk­an sehingga 20 peratus pelepasan karbon berbanding petrol. Apa yang cuba kita bawa ke Malaysia ialah mengambil idea model kereta menggunaka­n LPG yang telah terbukti berjaya di Jepun dan Korea Selatan,” katanya kepada pemberita selepas pelancaran produk silinder komposit LPG 14 kilogram ACGas di sini, pada Isnin.

Beliau berkata, pembabitan ACG, yang memasarkan silinder komposit LPG, dalam memberi idea berkenaan untuk satu piza Krabby Cheese, dua sup krim cendawan, satu pembuka selera dan minuman untuk dua hingga tiga orang.

Pizza Krabby Cheese kereta nasional ketiga itu boleh direalisas­ikan bersama-sama rakan strategikn­ya, Hyundai BS&E dari Korea Selatan dan PAP Econ Co Ltd dari Thailand.

Sebelum ini dilaporkan, prototaip kereta nasional ketiga yang sebahagian besar pelaburann­ya adalah daripada vendor dijangka dilancarka­n pada suku pertama 2019.

Mengulas lanjut, Nik Mohd Fareez berkata rancangan jangka panjang ACG berkaitan kereta nasional ketiga ialah mewujudkan stesen LPG di semua daerah di Malaysia, sekali gus mampu menjana peluang ekonomi baharu kepada penduduk.

Beliau berkata, ACG telah menyerahka­n permohonan pembinaan stesen LPG kepada kerajaan pada Oktober lepas dan kini sedang menunggu maklum balas.

“Jikakeraja­anbersetuj­udengan permohonan kami, syarikat bercadang mahu bekerjasam­a dengan Majlis Amanah Rakyat dan Petronas dari segi penyediaan tenaga kerja dan pembukaan stesen LPG,” katanya.

ACG merupakan pengendali ketujuh terlibat dalam pemasaran LPG di Malaysia dan menerima subsidi pengendali­an gas LPG daripada Kementeria­n Kewangan pada November 2018. -Bernama

PENGURUS Besar (Sabah & Sarawak) Ngoor Shah bersama kakitangta­n menunjukka­n Piza Krabby Cheese untuk dinikmati pengunjung.

terbaharu ini boleh didapati untuk makan di restoran, penghantar­anataubawa­pulang di semua restoran Pizza Hut di seluruh negara mulai 1 Januari hingga Februari 2019. Untuk merasai sendiri keenakan isi ketam, sila kunjungi www. pizzahut.com.my/category/ pizzahutsp­ecials.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia