Utusan Borneo (Sabah)

Kecederaan Kane kembalikan minat Spurs mendapatka­n khidmat Malcom

-

LONDON, England: Tottenham Hotspur menimbangk­an untuk satu kontrak pinjaman untuk pemain kelab Barcelona, Malcom, ketika mereka cuba mencari penyelesai­an dari kecederaan penyerang utama, Harry Kane.

Kane harus menunggu sehingga buku lali beliau tidak lagi mengembang sebelum menjalani pemeriksaa­n lanjut untuk menentukan keadaan sebenar kecederaan­nya.

Tetapi kebimbanga­n semakin memuncak di mana kecederaan serius boleh menyebabka­n kapten Spurs itu tidak dapat beraksi untuk sekurang-kurangnya tiga minggu.

Spurs sudah kekurangan pemain di jentera serangan dengan Son Heung-min menyertai pasukan kebangsaan­nya Korea Selatan untuk Piala Asia Ahad lepas.

Beliau tidak akan beraksi untuk lima perlawanan seterusnya jika Korea Selatan melangkah sehingga ke final kejohanan terbesar Asia itu.

Ini menyebabka­n Fernando Llorente sebagai penyerang tunggal yang cergas di kelab ketika ini.

Llorente diletakkan dalam senarai jualan bulan ini, dengan kelab lamanya, Athletic Bilbao difahamkan berminat tetapi nama beliau kini sudah dikeluarka­n dari senarai jualan.

Spurs juga ketika ini mencari pemain baharu dalam pasaran perpindaha­n pemain bulan ini dan bersedia mengembali­kan minat untuk mendapatka­n Malcom, yang kurang mendapat perhatian di Barcelona ketika ini.

Pemain antarabang­sa Brazil itu, yang boleh bermain di mana-mana posisi di bahagian serangan, pernah menjadi buruan kelab sebelum menyertai Barcelona dari kelab Bordeaux pada musim panas lalu.

Tetapi perpindaha­n bernilai 36.5 juta itu tidak membawa banyak hasil dengan Barcelona dikatakan bersedia melepaskan beliau pergi bulan ini.

Malcom, 21, malah ditawarkan kepada Chelsea sebahagian dari perjanjian pertukaran pemain untuk Willian minggu lepas, menyebabka­n Spurs menyedari beliau boleh dibeli.

Kecederaan buku lali Kane, ketika Spurs tewas kepada Manchester United Ahad lepas, adalah yang keempat dalam tiga musim. — Reuters

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia