Utusan Borneo (Sabah)

Golf Amatur Senior Terbuka Sabah 23-24 Mac

- VITALIS G BINGKASAN -Oleh

KOTA KINABALU: Edisi kesembilan Pertanding­an Golf Amatur Senior Terbuka Sabah 2019 akan berlangsun­g di Borneo Golf Resort, Bongawan pada 23-24 Mac depan.

Pertanding­an itu terbuka kepada pemain amatur dengan handikap 22.1 atau ke bawah bagi lelaki 55 tahun ke atas dan handikap 35,5 bagi wanita 45 tahun ke atas.

Pertanding­an dibahagika­n kepada kategori Gross dan Nett.

Kategori Gross terbuka untuk lelaki dan wanita manakala kategori Nett dibahagika­n kepada beberapa kumpulan umur.

Nett lelaki dibahagika­n kepada pemain berusia 55-60 tahun untuk Kategori A, 6165 tahun (Kategori B) dan 66 tahun ke atas (Kategori C) manakala Nett wanita terdiri dari kumpulan umur 45-55 tahun (Kategori A) dan 56 tahun ke atas (Kategori B).

Penyandang juara tahun lalu, Peter Tan (lelaki) dan Julia (Rasudin) dijangka akan mempertaha­nkan gelaran juara mereka .

Sehubungan dengan itu, pemain dialualuka­n menyertai pertanding­an itu di mana penyertaan adalah terbuka kepada pemain Malaysia dan Brunei.

Tarikh tutup kejohanan adalah pada 16 Mac tetapi pemain yang ingin menyertai diminta mengesahka­n penyertaan lebih awal.

“Kami menjangkak­an 120 pemain dari Sabah, Sarawak, Semenanjun­g dan Brunei akan mengambil bahagian.

“Pertanding­an ini juga akan menjadi medan bagi SGA (Persatuan Golf Sabah) memilih pemain mewakili Sabah ke Kejohanan Golf Senior Piala SGA (Sabah menentang Sarawak) di mana Sabah akan menjadi tuan rumah tahun ini,” kata Presiden SGA, George Bandusena.

Untuk keterangan lanjut diminta menghubung­i SGA (088-318133).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia