Utusan Borneo (Sabah)

Tabika Flat Persekutua­n adakan sambutan Tahun Baharu Cina

-

KOTA KINABALU: Tabika Perpaduan Flat Persekutua­n Likas di sini, mengadakan Sambutan Tahun Baharu Cina pada Sabtu lepas yang dirasmikan oleh Adun Likas, Tan Lee Fatt.

Turut hadir Ketua Unit Kesepaduan Sosial dan Integrasi Nasional (KSIN) Hilman Jack Usli yang mewakili Pengarah JPNIN Sabah, Pegawai Perpaduan Daerah Kota Kinabalu Normalawat­i Haji Hassim, dan Pengerusi-Pengerusi KRT Bandaraya Rainih Madin, Patmah, Diane Chong dan Arpah Tutoh serta ibubapa kanak-kanak.

Majlis dimeriahka­n lagi dengan Tarian Singa daripada KRT Menggatal, serta penyampaia­n angpau kepada kanak-kanak.

Selain daripada itu juga berbagai acara yang dijalankan bagi memeriahka­n majlis, diantarany­a fesyen kanakkanak dan fesyen ibu-ibu yang menepati tema.

Johan pertanding­an Fesyen kanak-kanak disandang oleh Umi Nur Aisyah Bte Sufian. Tempat kedua disandang oleh Dayang dan tempat ketiga di sandang oleh Nurchinta Bte Masrani.

Tujuan utama majlis ini diadakan ialah untuk mewujudkan silaturahi­m dalam kalangan AJK/ Ibubapa/kanak-kanak serta masyarakat setempat yang tinggal di kawasan flat berkenaan.

Selain itu kanak-kanak Tabika dapat mengetahui tentang perayaan-perayaan yang terdapat di Malaysia, khususnya perayaan Tahun Baharu Cina.

Secara keseluruha­n, majlis ini berjalan dengan meriah sekali dengan sambutan lebih kurang 150 kanakkanak bersama ibubapa serta masyarakat setempat.

 ??  ?? PELAJAR dan guru Tabika Flat Persekutua­n merakamkan gambar kenangan bersama Tan.
PELAJAR dan guru Tabika Flat Persekutua­n merakamkan gambar kenangan bersama Tan.
 ??  ?? HILMAN menyampaik­an hadiah kepada pemenang.
HILMAN menyampaik­an hadiah kepada pemenang.
 ??  ?? TAN bersama kenamaan yang hadir dalam majlis berkenaan.
TAN bersama kenamaan yang hadir dalam majlis berkenaan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia