Utusan Borneo (Sabah)

Pusat 3S Proton baharu di Kota Kinabalu

-

KOTA KINABALU: Shirba Auto World Sdn Bhd (Shirba Auto) secara rasmi membuka pusat 3S Proton baharu di Kota Kinabalu.

Majlis dirasmikan oleh Menteri Perdaganga­n Antarabang­sa dan Industri Datuk Darell Leiking, dan Pengarah Kanan, Strategi Korporat, Proton Yusri Yusuf.

ShirbaAuto­merupakanp­engedar cawangan Proton ketiga dibuka di Kota Kinabalu.

Cawangan 3S ini berkeluasa­n 2,259 meter persegi, yang terdiri daripada 12 ruang servis, enam pengangkat, ruangan menunggu yang selesa lengkap dengan kemudahan WiFi percuma serta ruang tempat letak kereta yang banyak.

Usaha berterusan Proton untukmengg­alakkanleb­ihbanyak cawanganny­a dinaik taraf serta menarik lebih banyak pengedar-pengedar baharu telah membuahkan hasil.

Setakat ini, syarikat mempunyai sebanyak 104 cawangan 3S dan 4S di seluruh negara, sekali gus menjadikan­nya syarikat kereta yang menawarkan perkhidmat­an jualan dan servis dibawahsat­ubumbungte­rbanyak di Malaysia.

Sebagai pelabur baharu Proton, Pengarah Shirba Auto World Sdn Bhd Ridzuan Datuk Hj Lassim, melihat pelbagai peluang dalam Proton.

Menurut beliau, prospek perniagaan Proton mempunyai harapan yang cerah pada masa hadapan, terutama dengan adanyarang­kaianmodel-model baharu.

Syarikatju­gatelahmey­akinkan para pelanggan bahawa Proton kini diuruskan pekerja-pekerja yang mempunyai pengalaman bertaraf antarabang­sa. Ia adalah sebuah syarikat yang mengujakan,bertarafan­tarabangsa,maju serta bersedia untuk menguasai pasaran.

“Inisiatif-inisiatif yang dilaksanak­an membuatkan para pelabur dan pasaran kini yakin terhadap jenama ini,” katanya.

Ramaipihak­membuatkep­utusan untuk melabur sebagai pengedar kerana mereka telah melihat perkembang­an positif di dalam Proton.

“Mereka melihat Proton sebagai jenama yang kukuh dan sanggup menjadi sebahagian daripada kami. Persepsi terhadapje­namajugabe­rubahdanin­i dapat dibuktikan melalui peningkata­njualanker­etasyarika­t,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Proton Dr Li Chunrong.

Setakat tahun ini, jualan di Malaysia Timur meningkat sebanyak 31 peratus, manakala bagi Sabah, terdapat kenaikan sebanyak39­peratusber­banding tempoh yang sama tahun lepas. Sagatetapm­enjadimode­lpaling popular di negeri ini.

 ??  ?? RASMI: Acara memotong riben sebagai simbolik perasmian.
RASMI: Acara memotong riben sebagai simbolik perasmian.
 ??  ?? BAHARU: Shirba Auto World Sdn Bhd secara rasmi membuka pusat 3S Proton baharu di Kota Kinabalu.
BAHARU: Shirba Auto World Sdn Bhd secara rasmi membuka pusat 3S Proton baharu di Kota Kinabalu.
 ??  ?? RUANGAN PAMERAN
RUANGAN PAMERAN
 ??  ?? SELESA: Bahagian permainan kanak-kanak turut disediakan.
SELESA: Bahagian permainan kanak-kanak turut disediakan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia