Utusan Borneo (Sabah)

Presiden STAR temui penduduk Tambunan agih bantuan COVID-19

- Oleh Henry Bating

TAMBUNAN: Pengagihan Bantuan COVID-19 Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) kepada ketua-ketua Pusat Daerah Mengundi (PDM) Liawan semalam diteruskan ke beberapa kampung di Tambunan dalam kawasan Parlimen Keningau.

Kali ini Timbalan Menteri Pelanconga­n, Kebudayaan dan Kesenian Malaysia Datuk Dr Jeffrey Kitingan turun padang untuk mengagihka­n bantuan tersebut sebagai melengkapi bantuan sama yang dihulurkan Kerajaan Persekutua­n dan Kerajaan Negeri Sabah.

“Penduduk kampung yang dilawati amat teruja dengan kunjungan Dr Jeffrey untuk menghantar sendiri barangan keperluan harian kepada mereka,” kata Naib Ketua

Bahagian STAR Liawan Ronanus Roy Martin.

Ronanus menyatakan kunjungan kepada penduduk telah menjadi rutin Presiden STAR itu yang juga Ahli Parlimen Keningau dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tambunan khususnya kepada keluarga yang dalam kesusahan.

Kawasan Parlimen Keningau meliputi tiga DUN yang terdiri daripada Tambunan, Bingkor dan Liawan.

“Beliau (Dr Jeffrey) merupakan Ahli Parlimen yang berjiwa rakyat, dedikasi, rajin dan prihatin menangani permasalah­an rakyat di kawasan yang diwakiliny­a,” kata Ronanus yang berasal dari kawasan Pensiangan.

Tambah Ronanus, bukan kali ini saja beliau menunjukka­n sikap prihatin kepada rakyat di kawasan ini, dari dulu lagi begitulah sikap pemimpin yang berjiwa rakyat ini.

Menurutnya hampir setiap masalah tidak kira musibah kebakaran atau kematian yang menimpa rakyat di kawasannya, Dr Jeffrey setia menghadiri dan menghulurk­an bantuan.

Ronanus yang kini menetap di Kg Toboh Baru menyifatka­n Dr Jeffey sebagai pemimpin yang tidak angkuh malahan tidak memerlukan protokol untuk penduduk berjumpa dengannya tentang apa saja urusan.

 ??  ?? PRIHATIN: Dr Jeffrey menghantar bantuan ke rumah penduduk di Tambunan.
PRIHATIN: Dr Jeffrey menghantar bantuan ke rumah penduduk di Tambunan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia