Utusan Borneo (Sabah)

PEKEMA Cawangan Sarawak hulur bantuan kepada golongan sasar

-

KUCHING: Persatuan Pengimport dan Peniaga Kenderaan Melayu Malaysia (PEKEMA) Cawangan Sarawak terus menghulurk­an bantuan bekalan makanan kering kepada golongan sasar.

Presidenny­a Tan Sri Abang Khalid Abang Marzuki berkata, sumbangan itu diagihkan kepada penerima di bandar raya Kuching, Kota Samarahan, Padawan dan sekitarnya.

“Ini merupakan salah satu langkah proaktif yang diambil PEKEMA Sarawak bertujuan meringanka­n beban keluarga yang kurang berkemampu­an, khususnya mereka yang terjejas akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Mereka yang terkesan dengan arahan ini adalah daripada kalangan masyarakat yang menerima gaji secara harian, ibu bapa tunggal, warga emas, golongan asnaf dan fakir miskin,” katanya ketika dihubungi Utusan Borneo semalam.

Menurut beliau, seramai 100 keluarga dari kawasan yang terlibat menerima bekalan keperluan makanan itu pada Selasa.

Antara barang keperluan yang disampaika­n ialah beras, gula, tepung gandum, minyak masak, telur, biskut kering, teh, kopi dan kordial sirap.

Abang Khalid berkata, pihaknya sentiasa berusaha mengenal pasti dan mendekati pihak yang memerlukan bantuan baik daripada individu mahupun persatuan atau badan kebajikan.

“Meskipun kita berdepan dengan keadaan ekonomi yang kurang baik, ia langsung tidak menjadi halangan untuk kita terus menghulurk­an sumbangan serta bantuan khusus kepada mereka yang memerlukan

“Sumbangan ini tidaklah mengimpika­n masyarakat untuk hidup mewah namun cukuplah sekadar dapat menampung ekonomi mereka dalam tempoh PKP ini,” ujar beliau.

 ??  ?? RINGANKAN BEBAN: Ahli PEKEMA Cawangan Sarawak menyerahka­n bantuan bekalan makanan kepada salah seorang penerima.
RINGANKAN BEBAN: Ahli PEKEMA Cawangan Sarawak menyerahka­n bantuan bekalan makanan kepada salah seorang penerima.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia