Utusan Borneo (Sabah)

Perikatan Nasional tawaran baharu kepada rakyat: Muhyiddin

-

KUALA LUMPUR: Perikatan Nasional (PN) adalah tawaran baharu kepada rakyat dan ingin kekal sebagai sebuah gabungan politik yang berkongsi aspirasi negara untuk generasi akan datang, kata Pengerusi PN Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Perdana Menteri berkata,

PN juga ingin memimpin Malaysia dengan lebih cekap, berkesan dan kompeten, serta memiliki aspirasi yang tinggi untuk terus memelihara perpaduan rakyat yang berbilang kaum dan agama.

“Perikatan Nasional menawarkan ‘New Deal to all Malaysians’ (tawaran baharu untuk seluruh rakyat Malaysia) dan kami akan ada untuk tempoh masa yang lama. Kita ingin terus merasai denyut nadi rakyat dan memenuhi keperluan mereka dengan penuh prihatin.

“Kita komited untuk mentadbir negara ini dengan berintegri­ti dan berwibawa, demi memelihara kesejahter­aan dan kebajikan rakyat seluruhnya,” katanya ketika merasmikan Persidanga­n Perwakilan Nasional Parti Gerakan Rakyat Malaysia (GERAKAN) yang ke-49 secara maya di sini, semalam.

Persidanga­n berkenaan yang dihadiri Penasihat Parti Gerakan Datuk Seri Mah Siew Keong, Presiden Parti Gerakan

Rakyat Malaysia (GERAKAN) Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai dan Timbalan Presiden Oh Tong Keong dilangsung­kan secara hibrid dengan kehadiran fizikal di Dewan Wawasan Tun Dr Lim Keng Yaik, Menara PGRM serta secara maya.

Muhyiddin berkata, kesungguha­n memenuhi aspirasi rakyat untuk Malaysia yang lebih baik serta disokong dengan kesatuan dan perpaduan parti komponen, akan menjadikan PN sebagai gabungan parti politik pilihan utama rakyat.

Beliau berkata selain itu, sokongan rakyat terhadap PN yang dianggotai Parti

Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), PAS, Parti Solidariti Tanah Airku (STAR), Parti Progresif Sabah (SAPP) dan terbaharu GERAKAN, juga akan lebih terserlah dan kukuh, apabila parti itu terbukti berjaya melaksanak­an segala janji dan komitmenny­a. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia