Utusan Borneo (Sabah)

Kejayaan BERSATU tidak dapat dinafikan walaupun masih baharu

- Oleh Yap Siong Han

KOTA KINABALU: Walaupun Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) masih baharu tetapi kejayaan dicapai di peringkat Pusat dan Sabah tidak dapat dinafikan.

Timbalan Presiden BERSATU Malaysia Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu berkata, usia parti itu bukan satu persoalan tetapi keupayaann­ya untuk diterima rakyat adalah sesuatu perkara penting.

Katanya, perdebatan mengenai BERSATU adalah parti baharu tidak boleh memimpin dan harus dipimpin sudah ketinggala­n serta tidak tepat.

“Ini sebab apa yang penting adalah kewujudan kami dapat diterima oleh rakyat secara keseluruha­n, oleh itu, tidak payahlah kita untuk terasa dengan perdebatan berkenaaan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mewakili Perdana Menteri merangkap Presiden BERSATU Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin merasmikan Majlis Sambutan Ulang

Tahun BERSATU Sabah ke-2 di sini, kelmarin.

Beliau berkata, BERSATU Sabah berjaya mencapai kejayaan luar biasa walaupun hanya berusia dua tahun.

Katanya, kejayaan itu adalah disebabkan kesepakata­n wujud dalam semangat sepasukan yang diterjemah­kan melalui Gabungan Rakyat Sabah (GRS).

“Walaupun baharu berusia dua tahun, tetapi impak dan kesan parti ini diterima baik oleh rakyat Sabah, ini adalah sesuatu yang luar biasa, kejayaan yang dicapai menjangkau­i jangkaan,” katanya.

Bagaimanap­un katanya, kejayaan itu tidak berlaku secara kebetulan, sebaliknya ianya adalah usaha keras bersama-sama oleh semua jentera BERSATU di Sabah serta rakan-rakannya.

Hadir sama ialah Ketua Menteri merangkap Ketua Badan Pimpinan BERSATU Sabah Datuk Seri Hajiji Haji Noor serta barisan kepimpinan BERSATU Sabah serta GRS.

 ??  ?? RASMI: Ahmad Faizal (tengah) menyempurn­akan gimik perasmian sambil disaksikan Hajiji (kanan) serta pemimpin BERSATU Sabah yang lain.
RASMI: Ahmad Faizal (tengah) menyempurn­akan gimik perasmian sambil disaksikan Hajiji (kanan) serta pemimpin BERSATU Sabah yang lain.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia