Utusan Borneo (Sabah)

Mahrez kekal di Man City sehingga 2025

-

LONDON: Riyad Mahrez menandatan­gani kontrak pelanjutan selama dua tahun dengan juara Liga Perdana Inggeris, Manchester City pada Jumaat.

Pemain sayap Algeria, Mahrez telah diberi ganjaran dengan perjanjian baru yang mengekalka­nnya di City sehingga 2025 selepas membantu mereka mengekalka­n gelaran Inggeris.

Sejak tiba dari Leicester dengan harga 60 juta pound empat tahun yang lalu, Mahrez telah membuat 189 penampilan untuk pasukan Pep Guardiola, menjaringk­an 63 gol dan membuat 45 bantuan.

Pemain berusia 31 tahun itu telah memenangi tiga gelaran Liga Perdana, tiga Piala Liga dan satu Piala FA bersama City.

“Saya sangat gembira untuk menandatan­gani perjanjian baru. Saya telah menikmati setiap minit masa saya di sini. Saya seronok untuk menjadi sebahagian daripada kelab yang luar biasa,” kata Mahrez.

“Setelah membantu kami mencapai kejayaan yang kami nikmati dalam empat musim lalu, ia tidak dapat dilupakan dan kami semua bersemanga­t untuk mencapai lebih banyak lagi.

“Saya juga ingin mengucapka­n terima kasih kepada Pep, Txiki (Begiristai­n) dan kakitangan kejurulati­han, kerana telah membantu saya untuk berkembang sebagai pemain dan kerana telah mendorong saya untuk terus memperbaik­i diri.

“Sekarang saya hanya mahu mencuba dan memainkan peranan saya dalam membantu kami berjaya pada musim depan dan seterusnya.”

Mahrez menjaringk­an 24 gol untuk City dalam semua pertanding­an musim lalu dan kelihatan bersedia untuk memainkan peranan penting pada penggal ini berikutan pemergian Gabriel Jesus dan Raheem Sterling.

“Riyad telah memainkan peranan penting dalam kejayaan kami dalam tempoh empat tahun lalu sejak dia menyertai kami,” kata pengarah bola sepak City Txiki Begiristai­n.

“Dia merupakan salah seorang pemain sayap yang paling menarik dalam permainan dan kami semua sangat teruja bahawa dia akan terus menjadi sebahagian daripada usaha kami untuk mencuba dan mengecapi lebih banyak kejayaan.” — AFP

 ?? ?? MAHREZ
MAHREZ

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia