Utusan Borneo (Sarawak)

20 GRO warga asing ditahan di pusat karaoke di Ipoh

-

KUANTAN: Mayat seorang warga emas tanpa sepasang mata ditemui terapung di tepi sungai Kampung Merlak, Tebu Hitam, Rompin dekat sini kelmarin.

Ketua Polis Daerah Rompin DSP Muhammad Aidil Roneh Abdullah berkata mayat Tea Kim Liang, 50, dari Kampung Selatan, Kahang, Johor yang sudah berbau itu dijumpai orang awam pada jam 12.15 tengah hari dalam keadaan terlentang.

“Mangsa yang lengkap berpakaian dianggarka­n telah meninggal dunia sejak seminggu lalu. Pemeriksaa­n mendapati kedua-dua belah mata tiada dan terdapat kesan luka pada tangan kanan dan leher,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Muhammad Aidil Roneh menambah laporan bedah siasat di Hospital Rompin bagaimanap­un mengesahka­n tiada unsur jenayah dan kes diklasifik­asikan sebagai mati mengejut.

Beliau menambah mayat mangsa telah dituntut keluargany­a bagi tujuan pengebumia­n. — Bernama IPOH: Sebanyak 20 pelayan atau GRO warga asing ditahan dalam Ops Noda di sebuah pusat karaoke di Wisma Woodley, Ipoh Garden di sini, malam kelmarin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak Datuk Gan Tian Kee berkata seorang lelaki tempatan berumur 20 tahun yang merupakan penjaga di premis itu turut ditahan.

Beliau berkata warga asing yang ditahan dalam operasi pada jam 10.20 malam itu terdiri daripada 19 wanita China dan seorang wanita Vietnam berumur antara 21 hingga 38 tahun.

“Ketika ditahan, kesemua mereka sedang melayan pelanggan di bilik karaoke,” katanya dalam kenyataan. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia