Utusan Borneo (Sarawak)

Pelajar maut motosikal dirempuh pacuan empat roda

-

KUANTAN: Seorang pelajar tingkatan tiga maut apabila motosikal dinaikinya bersama- sama dua yang lain dirempuh pacuan empat roda di Km9, Jalan Kuala Pahang-Tanjung Selangor, berhampira­n simpang Kampung Serandu, Pekan, dekat sini.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkua­saan Trafik Pahang Supt Mohd Noor Yusof Ali berkata dalam kejadian jam 4.30 petang kelmarin, Ahmad Syawal Wahab, 15, yang tidak memakai topi keledar disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Katanya adik pelajar itu, Muhammad Alias, 6, cedera parah dan dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini manakala penunggang motosikal itu Muhamad Usman, 19, hanya cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Pekan.

Ketiga-tiga mereka tidak memakai topi keledar dan Muhamad juga tidak mempunyai lesen, katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Katanya pemandu pacuan empat roda Jali Ismail, 59, dari Taman Teratai, Kuala Pahang bagaimanap­un tidak mengalami kecederaan dan telah membuat laporan polis di Balai Polis Trafik Pekan. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia