Utusan Borneo (Sarawak)

Jangan keluar kenyataan berbaur hasutan

-

MELAKA: Ketua jurulatih pasukan bola sepak di negara ini diingatkan agar tidak mengeluark­an kenyataan negatif terutamany­a berbaur hasutan sekiranya tidak berpuas hati dengan mutu pengadilan.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Mohd Yusoff Mahadi berkata ini kerana beliau percaya kenyataan berkenaan boleh mewujudkan unsur ketidakper­cayaan terhadap mutu pengadilan bola sepak di negara ini.

Sememangny­a kita akan ada rasa tidak puas hati dengan mutu pengadilan, tetapi jangan sampai ia merosakkan dan mencemarka­n imej bola sepak negara...persepsi negatif ini perlu dihapuskan.

Kita tidak mahu mutu pengadilan akan menyebabka­n timbulnya rasa hilang kepercayaa­n penyokongp­enyokong yang merasa seolah-olah tertipu dengan perla- wanan yang kononnya seperti Mohd Yusoff berkata uspenalti dan kad merah kepada diatur, katanya dalam sidang aha ini bagi menghilang­kan pemain Melaka United itu media di sini semalam. keraguan orang ramai selain salah, katanya.

Beliau berkata FAM melameyaki­nkan mereka agar Beliau berkata apabila lui jawatankua­sasa penLiga M Malaysia akan sesuatu rasa tidak puas hati gadil turut senenteru terus dihormati. timbul, seharusnya pihak kka tiasa berusaha ha T i m b a l a n ketua jurulatih melalui permeningk­atkan n P Presiden Persatuan perlu menghantar mutu pensatuan Bola surat bantahan rasmi kegadilan bola Sepak Melapada jawatankua­sa pengadil sepak agar ka United itu berserta bukti seperti video kesilapan seberkata seperlawan­an. umpama ini cara peribadSay­a difahamkan pengerusi tidak beruinya beliau jawatankua­sa pengadil belum lang sekali juga tidak menerima surat rasmi darigus mengem- b berpuas hati pada Persatuan Bola Sepak balikan kepererden dengan mutu Pahang dan kenyataan yang cayaan orang rapeng pengadilan pada dikeluarka­n Dollah barangmai terhadap sistem istem perlw perlwanan Liga Sukali bersifat peribadi dan pengadilan tersebut. per antara Melaka United bukan secara rasmi dari

Sabtu lepas, Ketua Jurudan PKNS FC baru- baru pada Persatuan Bola Sepak latih Pahang Dollah Salleh ini. Pahang, katanya. melahirkan rasa kecewa denSaya juga atas faktor Melaka Dalam pada itu, Mohd Yugan mutu pengadilan yang United turut tidak berpuas soff berkata pihaknya mengudidak­wanya berat sebelah hati dengan mutu pengadilan capkan syabas dan tahniah keketika Tok Gajah tewas 1-2 yang berlangsun­g baru-baru pada Tunku Mahkota Johor kepada Felda United dalam ini ketika menentang pasu(TMJ) Tunku Ismail Sultan saingan Liga Super di Stadium kan PKNS. Saya dimaklumIb­rahim di atas 100 hari penTun Abdul Razak, Jengka, kan pengerusi jawatankua­sa tadbiranny­a sebagai Presiden Pahang. pengadil bahawa keputusan FAM. — Bernama

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia