Utusan Borneo (Sarawak)

CONTINEW projek perumahan pertama Ibraco di Kuala Lumpur

Tampung permintaan yang kian meningkat untuk pembeli unit saiz kecil

-

KUCHING: Kelembapan pasaran hartanah beberapa tahun ini tidak menepati rancangan Ibraco untuk memperluas wawasan pembanguna­nnya dengan memberikan jenis hak, lokasi dan masa yang tepat.

Pada suku pertama 2017 (1Q17), Ibraco secara rasmi melancarka­n pembanguna­n pertamanya di Kuala Lumpur, dengan projek perumahan komersial pertama di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.

Dalam menampung permintaan yang semakin meningkat untuk pembeli yang mencari unit saiz kecil dan perumahan yang mampu dimiliki, CONTINEW terdiri daripada bangunan dua menara yang terletak di atas ruang komersil yang bertenaga dengan jumlah 510 suite apartmen dalam lingkungan saiz antara 550 kaki persegi dan 1,200 kaki persegi, dengan pilihan satu (1), dua (2) unit bilik tidur, serta unit pangsapuri ‘Dual Key’.

Merangkumi tema ‘Hutan di tengah-tengah hati hutan konkrit’, memperkaya pengalaman hidup pemilik rumah, CONTINEW dianggap sebagai tempat perlindung­an bandar untuk meraikan konsep kehidupan taman bandar dengan mewujudkan satu siri ‘Sky Terraces dan Gardens’.

Di samping itu, perbelanja­an besar di lantai dasar dan dek kemudahan rekreasi yang tinggi diperuntuk­kan untuk penghijaua­n yang subur menjamin keselesaan hidup yang lebih selesa dan tenang dari kehidupan bandar yang menggembir­akan.

Dek kemudahan itu juga mempunyai kolam renang kelopak infiniti 50 meter dan kolam renang ‘sand beach’ buatan manusia.

‘Sky Club’ memiliki bentuk dinamik sepenuhnya dan kira-kira 1,800 kaki persegi telah diperkenal­kan di puncak bumbung tingkat ke-45 untuk menawan pemandanga­n panoramik pemandanga­n bandar raya KL yang menakjubka­n.

Kemudahan lain termasuk BBQ Pit, Jakuzi, sauna, penanaman pulau, gimnasium dalaman dan luaran, bilik yoga, bilik permainan, ruang tamu, bilik bacaan, dewan pelbagai guna dan teater dalaman dan luaran.

Tanah pegangan bebas CONTINEW berukuran 5,825 meter persegi terletak dengan akses mudah ke semua lokasi utama dan tarikan pusat bandar Kuala Lumpur, termasuk IKEA yang baharu dan terbesar, Pasar Basah Pudu, pusat beli-belah terbaharu di bandar, MyTown Shopping Centre, Bukit Bintang, dan peminat golf, Royal Selangor Golf Club.

Ini semua mudah dihubungka­n melalui Tun Razak Exchange ke rangkaian jalan yang luas, menghubung­kan semua tarikan utama bersama-sama, dan stesen MRT baharu, Cochrane, yang kesemuanya hanya dalam jarak berjalan kaki.

Mengenai perkembang­an kediamanny­a, Ibraco akan melancarka­n projek komersialn­ya yang baharu pada Ekspo Harta SHEDA yang berlangsun­g hujung minggu ini.

‘TT3 SOHO Commercial’ yang dijangkaka­n adalah podium komersial yang terletak di bawah pembanguna­n SOHO pertama Ibraco, TT3 SOHO. Ia terdiri daripada dua cawangan kedai runcit, yang dipermudah­kan dengan eskalator, dari segi saiz dari 86.08 kaki persegi hingga 384.67 kaki persegi, dengan sejumlah 57 unit di tingkat bawah dan penyewa utama utama untuk menduduki keseluruha­n tingkat atas.

‘TT3 SOHO Commercial’ memenuhi keperluan pemilik perniagaan berukuran kecil hingga sederhana yang menceburi perniagaan yang kecil, mudah dikendalik­an dan mudah dikekalkan, dengan kelebihan komersil daripada pasaran yang tersedia dari unit pangsapuri TT3 SOHO 167 unit (dianggarka­n 70% dijual dan dijangka siap pada tahun 2019), 1,200 unit kediaman di Tabuan Tranquilit­y di mana ia terletak (hampir 100% dijual), Blok Pendidikan Pentadbir dan Pelajar yang dibina hampir enam tingkat. Harga dari hanya RM70,000 seunit, kemampuann­ya sesuai untuk pemilik perniagaan pertama kali.

Apabila pembanguna­n perbandara­n eksklusif Ibraco di Tabuan Traquility semakin hampir siap, Ibraco akan melancarka­n projek pembanguna­n bersepadun­ya yang baharu pada suku ketiga tahun ini (3Q17).

Justeru, pengunjung amat dialukan untuk mengunjung­i gerai pameran Ibraco (S5) di Ekspo Harta SHEDA untuk merebut peluang pertama untuk membuat tempahan utama bagi mana-mana hartanah yang akan datang!

Tempahan dilakukan berasaskan siapa cepat dia dapat dan untuk maklumat lanjut, sila hubungi Pejabat Ibraco di talian 082-361111.

 ??  ?? MENAKJUBKA­N: Permandang­an kolam renang bercirikan ‘sand beach’ hanya di Continew.
MENAKJUBKA­N: Permandang­an kolam renang bercirikan ‘sand beach’ hanya di Continew.
 ??  ?? MEWAH: Pemandanga­n bangunan TT3 SOHO.
MEWAH: Pemandanga­n bangunan TT3 SOHO.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia