Utusan Borneo (Sarawak)

Nikmati perkembang­an gaya hidup di Naim Sapphire

-

KUCHING: Peningkata­n pendapatan boleh guna, teknologi dan pendedahan antarabang­sa telah membawa kepada peningkata­n kemakmuran dalam kalangan rakyat Sarawak.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Syarikat Naim, Lee Han Ming berkata, ia adalah perkembang­an semula jadi yang dapat dilihat berlaku di seluruh dunia.

“Kemakmuran boleh membawa kepada banyak perkara kepada orang yang berlainan, tetapi dari segi harta benda, kita telah melihat terdapat peningkata­n keutamaan bagi sifat-sifat yang menunjukka­n aspek iaitu lokasi strategik, gaya dan keselamata­n,” katanya.

Aspek- aspek tersebut membentuk asas beberapa perkembang­an gaya hidup Naim, terutamany­a Naim Sapphire di taman yang terletak di dalam pembanguna­n bersepadu di Jalan Batu Lintang, di sini yang dikenali sebagai Naim Kuching Paragon.

“Naim Kuching Paragon telah terlatih berdasarka­n aspek-aspek yang sama, selaras dengan keutamaan dan harapan masyarakat kita. Kami ingin memainkan peranan yang aktif dalam membina kemakmuran,” tambahnya.

Naim Kuching Paragon menawarkan lokasi yang tiada tandingann­ya di mana selain terletak di antara bandar dan Lapangan Terbang Antarabang­sa Kuching ( LTAK), terdapat empat pusat belibelah, 12 sekolah, kolej dan universiti, tiga pusat perubatan serta lima titik ‘hotspot’ pelancong dalam radius sejauh lima kilometer (km).

Bagi mereka yang memilih kemewahan bergaya, Naim Kuching Paragon adalah pembanguna­n bersepadu ‘bergaya’ dan menjadi pilihan bijak kerana ia akan menampilka­n menara pejabat ikonik, hotel mewah dan pusat beli-belah selain menara kondominiu­m yang eksklusif.

Malah, semua komponen pembanguna­n yang meriah termasuk kediaman, perniagaan, perhotelan dan runcit juga disediakan untuk memastikan kejayaan keseluruha­n pembanguna­n pada masa yang akan datang.

Mengenai aspek keselamata­n, pelbagai ciri dan langkah berkaitan akan dilaksanak­an dalam usaha memastikan mereka yang berada dalam pembanguna­n hidup dan beroperasi dalam persekitar­an terjamin, ujar Lee.

Kondominiu­m Naim Sapphire on the Park pula adalah komponen pembanguna­n pertama dalam Naim Kuching Paragon yang tampak mewah. Seperti yang dikatakan sebagai sebahagian daripada Naim Kuching Paragon, Lee berkata rumah itu juga dikonseptu­alisasikan berdasarka­n formula 3 ‘S’.

“Singkatnya, Naim Sapphire adalah pembanguna­n yang diilhamkan oleh masa lapang,” jelasnya.

Salah satu kelebihan Naim Sapphire adalah lokasinya yang lebih eksklusif, jauh dari lokasi komponen pembanguna­n lain yang dirancang di Naim Kuching Paragon.

“Ini penting agar penduduk dapat menikmati gaya hidup yang lebih santai dan eksklusif, jauh dari kesibukan dan keriuhan kota,” tambah beliau.

Penduduk di Naim Sapphire juga bakal menikmati pelbagai kemudahan rekreasi.

“Dek rekreasi kami berkeluasa­n lebih 72,000 kaki persegi. Ini bersamaan dengan kira-kira 1 ½ padang bola sepak. Bayangkan apa yang anda suka memiliki ‘rumah kelab’ di depan pintu anda,” kata Lee.

Selain menyediaka­n keamanan pelbagai peringkat untuk ketenangan fikiran penduduk, Lee menegaskan Naim Sapphire juga akan memberi tumpuan kepada pengurusan hartanah yang berkualiti.

Pengurusan harta berkualiti adalah penting dalam memelihara nilai pembanguna­n secara keseluruha­n, sesuatu yang sangat penting dari sudut pelaburan, ujarnya.

“Kami akan bekerjasam­a dengan perunding pengurusan hartanah yang berkelayak­an tinggi dari Kuala Lumpur yang mempunyai rekod kukuh dalam menguruska­n hartanah strata serantau, untuk memastikan Naim Sapphire berjaya diuruskan,” jelas Lee.

Dalam perkembang­an berkaitan, Lee memberitah­u, kerja- kerja untuk menara pertama Naim Sapphire, Naim Sapphire Classic sedang berjalan dengan baik.

“Setakat ini, kerja-kerja telah sampai ke dek bumbung, dengan semua kerja yang dijangka selesai pada tahun ini. Kami menjemput semua untuk ‘pulang’ ke Naim Sapphire, sekali gus menikmati tahap kemakmuran seterusnya,” kata Lee.

Untuk maklumat lanjut mengenai perkembang­an hartanah Naim di Kuching, Miri dan Bintulu, lawati bilik pameran (gerai no S1) di Ekspo Harta SHEDA dari 14 hingga 16 Julai di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK) bermula 10 pagi hingga 9 malam.

Secara alternatif, hubungi 082-416288 / 013-8021070 (Vun), 086-343881 / 0109870999 (Kelly), 085-491000 / 013-8337873 (Esther) atau layari laman web: www.naim. com.my dan www.naimproper­ties.com.my, lawati www. facebook.com/Naimproper­ties/ atau pergi ke Galeri Jualan Naim di Kuching, Bintulu dan Miri yang dibuka dari 9 pagi hingga 6 petang pada hari bekerja dan 10 pagi hingga 5 petang pada hujung minggu dan cuti umum.

Unit pameran pula dibuka untuk orang ramai dari 9 pagi hingga 6 petang (Isnin hingga Sabtu) dan 10 pagi hingga 5 petang (hari cuti dan hari cuti umum).

 ??  ?? LEE HAN MING
LEE HAN MING
 ??  ?? SELESA: Unit Pameran Naim Sapphire Classic (Jenis A).
SELESA: Unit Pameran Naim Sapphire Classic (Jenis A).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia