Utusan Borneo (Sarawak)

Conte, Mourinho kini bersaing untuk mendapatka­n tandatanga­n Nainggolan

-

LONDON, England: Manchester United akan mengalihka­n perhatian kepada pemain tengah AS Roma yang bernilai 40 juta pound, Radja Nainggolan selepas Tottenham Hotspur terus bertegas enggan menjual Eric Dier. Naing2 9 , g o l a n , pemain tengah b e r t e - naga dan n berpengala­galaman darii Belgium. Beliau pernah menjadi buruan Chelsea sebelum ini ni dan pada musim ini, pengurus Chelsea, Antonio Conte, juga difahamkan hamkan sekali lagi mengekalka­n gekalkan hasratnya untuk ntuk mendapatka­n n khidmat pemain tengah kental itu. u.

C h e l s e a menghamamp­iri pere r - pindahann Tiemoue Bakay- oko dari Monaco tetapi Conte mungkin akan mendapatka­n Nainggolan ketika beliau meningkatk­an lagi pilihan di bahagian tengah dalam skuadnya.

Jika ada tawaran dikemukaka­n, ia bakal memastikan United dan Chelsea kembali bersaing s e l e p a s

Unit- e d mengatasi Chelsea untuk mendapatka­n Romelu Lukaku dari Everton.

Nainggolan pastinya terbuka untuk satu perpindaha­n dari Roma pada musim panas ini dan walaupun penyokong kelab mengharapk­an pemain itu terus kekal teta tetapi pengarah sukan baharu Roma, Monchi, mungkin menimbangk­an penjuala penjualan untuk men- dapatkan dana untuk membina semula skuad. Selain Chelsea dan United, Nainggolan juga mendapat perhatian dari Inter Milan tetapi Roma tidak mahu membangkit­kan kemarahan penyokong mereka sendiri dengan menjual aset terbaik mereka kepada kelab pesaing mereka dalam Serie A. Mourinho difahamkan amat mengagumi Nainggolan sejak sek sekian lama dan berazam untuk menambah kekuatan di b bahagian tengah United. United sud sudah memantau prestasi Nainggolan sejak enam b bulan terakhir dan masih berminat. Selain Nainggolan, Mou Mourinho juga m mengintai pem main tengah Chelsea, Nemanja Matic walaupun United sedar ‘ rampasan’ pemb belian Romelu Lukaku dar dari Everton. — Reuters

 ??  ?? CONTE MOURINHO
CONTE MOURINHO

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia