Utusan Borneo (Sarawak)

Guardiola benarkan Nasri tinggalkan City

-

LONDON, England: Pengurus Manchester City, Pep Guardiola, memberitah­u Samir Nasri di mana beliau tidak mempunyai masa depan di kelab itu walaupun memberikan pujian kepada pemain tengah semasa aksi p pramusim.

P e m a i n dari Perancis itu dijangka akan meninggalk­an k e l a b walaupun mempamerka­n aks aksi i memberangs­angkan semasa jelajah pramusim di Amerika Syarikat (AS). Guardiola mendedahka­n, Nasri masih mencari kelab baharu selepas pasukannya menewaskan Tottenham 3-0 pada perlawanan persahabat­an di Stadium Nissan di Nashville Ahad lepas. Nasri menghabisk­an tempoh musim lepas dipinj dipinjamka­n di Sevilla dan Guardio Guardiola berkata: “Kami mahu men mengekalka­nnya pada pramusim tahun lepas tetapi beliau membuatme keputusan untuk pe pergi ke Sevilla. “Beliau mengetahu mengetahui situasinya. Kami mempunyai r ramai pemain t tengah ketika in ini. Saya mahu b bekerja denga dengan pemai main yang m a h u b e r - m a i n untuk k e - lab.”

Guardiola juga terdesak untuk melepaskan beberapa lagi pemain yang dianggap tidak bersemanga­t untuk bermain bersama kelab - seperti Eliaquim Mangala, Fabian Delph, Wilfried Bony dan Kelechi Iheanacho.

Iheanacho menghampir­i satu perpindaha­n ke Leicester City dengan yuran 25 juta pound.

Guardiola juga berkata pasukannya sudah bersedia untuk musim baharu selepas mudah menewaskan Spurs.

Beliau berkata: “Sudah lama kami tidak beraksi dengan baik seperti hari ini (Ahad). Tottenham bermain dengan baik musim lepas dan walaupun ia adalah pramusim, kami beraksi dengan baik sekali.”

City juga menang besar dengan menewaskan Real Madrid 4-1 tetapi tewas pada perlawanan pertama mereka di AS menentang kelab jiran, Manchester United. — Reuters

 ??  ?? NASRI
NASRI

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia