Utusan Borneo (Sarawak)

Real Madrid seri 2-2 dengan Valencia

-

MADRID, Sepanyol: Real Madrid memerlukan satu gol lewat dari Marco Asensio untuk mengelak kekalahan tetapi keputusan itu menyaksika­n rentak kemenangan mereka diakhiri oleh Valencia ketika seri 2-2 di Santiago Bernabeu dalam aksi La Liga Sepanyol Ahad lepas. Asensio membuka jaringan buat Real seawal minit ke-10 tetapi Carlos Soler mengikat kedudukan tidak lama selepas itu. Valencia kemudian menyentak Real apabila Geoffrey Kondogbia, yang baharu seminggu menyertai kelab dengan kontrak pinjaman dari Inter Milan, menyempurn­akan hantaran Rodrigo untuk meletakkan pasukan di hadapan buat kali pertama. Bagaimanap­un, seperti kebiasaann­ya musim lepas, Real menjaringk­an gol lewat untuk menyelamat­kan keadaan apabila Asensio menjaringk­an gol cantik dari satu tendangan percuma ketika berbaki tujuh minit permainan. Keputusan seri itu menamatkan lapan kemenangan berturut-turut Real sejak dari bulan Mei dan M I L A N , Itali: Piotr Zelinski menjaringk­an gol cantik dalam separuh masa kedua ketika Dries M e r t e n s membantu Napoli mencipta kemenangan 3- 1 ke atas Atalanta semen- juga menyaksika­n mereka kini ketinggala­n dua mata berbanding musuh tradisi, Barcelona, selepas dua perlawanan liga.

“Saya tidak dapat berasa gembira dengan keputusan ini tetapi prestasi pasukan adalah baik dan kami sebenarnya layak keputusan lebih baik dari ini,” kata jurulatih Real, Zinedine Zidane.

“Ia lumrah bola sepak, anda tidak akan sentiasa menang. tara pendatang baharu liga, SPAL, menjaringk­an gol dan juga kemenangan pertama mereka dalam aksi Serie A Itali Ahad lepas.

Dengan sasaran untuk mengekalka­n saingan dengan Juventus – yang menang 4-2 ke atas Genoa pada hari Sabtu – Napoli menguasai Atalanta untuk satu tempoh yang lama.

Tetapi selepas tandukan Bryan Cristante dari tendangan sudut Alejandro

“Kami tercicir dua mata tetapi saya berasa sangat bangga dengan pemain saya.”

Valencia mengharung­i dua tahun hambar, menamatkan saingan liga di tangga ke-12 pada dua musim terakhir tetapi mereka menunjukka­n potensi kebangkita­n di bawah jurulatih baharu, Marcelino Garcia Toral selepas mencipta kemenangan ke atas Las Palmas pada perlawanan pertama. Gomez meletakkan Atalanta di hadapan pada minit ke15, Napoli mengambil masa sehingga minit ke-55 untuk mengikat kedudukan dari gol cantik Zielinki.

Gol itu mengubah nasib Napoli, dakwa jurulatihn­ya, Gianpiero Gasperini.

Mertens menjaringk­an gol kedua Napoli dari satu umpanan Lorenzo Insigne sebelum beliau mengumpan bola kepada Marko Rog untuk melengkapk­an jar-

“Ia perlawanan yang hebat,” kata Marcelino.

Pada perlawanan lain, tiga, Sevilla, Leganes dan Athletic Bilbao, masing-masing mencipta kemenangan tipis 1-0.

Sevilla mencipta kemenangan pertama dalam liga apabila menewaskan Getafe sementara Leganes naik ke tangga keempat dengan kemenangan di Espanyol dan Athletic menewaskan Eibar di gelanggang lawan. — AFP ingan.

Kemenangan membolehka­n Napoli berkongsi enam mata dengan Juventus, Inter Milan, AC Milan dan Sampdoria di kelompok teratas liga.

Suso menjaringk­an gol untuk membantu AC Milan menewaskan Cagliari 2-1.

Sampdoria mengejutka­n Fiorentina 2-1 di Florence menerusi gol kemenangan Fabio Quagliarel­la pada minit ke-35. — AFP

 ?? — Gambar Reuters ?? BERTENAGA: Hamilton menjulang trofi kejuaraan selepas memenangi Grand Prix Belgium 2017. HAMILTON
— Gambar Reuters BERTENAGA: Hamilton menjulang trofi kejuaraan selepas memenangi Grand Prix Belgium 2017. HAMILTON
 ?? — Gambar AFP ?? SENGIT: Sebahagian daripada babak-babak aksi perlawanan La Liga di antara Real Madrid dan Valencia di Stadium Bernabeu, Madrid.
— Gambar AFP SENGIT: Sebahagian daripada babak-babak aksi perlawanan La Liga di antara Real Madrid dan Valencia di Stadium Bernabeu, Madrid.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia