Utusan Borneo (Sarawak)

UPSR: 200 murid SK Bintulu sertai Program Solat Hajat

-

BINTULU: Seramai 200 murid Islam tahun enam dan Tahap 2 Sekolah Kebangsaan (SK) Bintulu menyertai Program Solat Hajat menghadapi Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) di Masjid At-Taqwa Rancangan Perumahan Rakyat (RPR) Sebiew semalam.

Solat Hajat bermula jam 8 pagi diikuti dengan bacaan Yassin yang diimamkan oleh Pegawai Dakwah HIKMAH Bahagian Bintulu, Ustaz Nur Huzaifah.

Seterusnya disusuli dengan program ceramah berbentuk motivasi disampaika­n oleh Muhammad Fikhri dari Se- kolah Jenis Kebangsaan (SJK) Kai Ming Bintulu.

Majlis perasmian penangguha­n program disempurna­kan oleh Guru Besar SK Bintulu, Abdul Rahman Ismail.

Setiausaha Agung Persatuan Anaq Vaie Bintulu (PAVB), Ismawi Ishak berkata program itu tidak hanya disertai muridmurid sekolah terbabit malah ibu bapa dan waris memberi sokongan, doa dan restu kepada anak-anak menduduki UPSR tahun ini.

Katanya, program anjuran Panitia Pendidiksn Islam SK Bintulu itu turut mendapat kerjasama Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Bintulu, PAVB, HIKMAH (Harakah Islamiah) Bintulu dan Panitia Pendidikan Seni Visual (PSV) SK Bintulu.

“Murid- murid harapan cemerlang UPSR SK Bintulu juga diberikan hadiah galakan yang disumbangk­an oleh PAVB dan disampaika­n oleh Ashmaidi Nawawi mewakili PAVB,” katanya.

Program tersebut turut ditaja Jawatankua­sa Masjid Assyakirin Bahagian Bintulu, Surau Al-Falah ASEAN Bintulu Fertilizer (ABF) Bintulu, HIKMAH Bintulu dan BAHARIS BDA (Badan Harakah Islamiah Lembaga Kemajuan Bintulu).

 ??  ?? SOLAT HAJAT: Murid-murid SK Bintulu menyertai program solat hajat dan bacaan Yassin bersama Abdul Rahman, Ashmaidi (berdiri tengah) dan yang lain.
SOLAT HAJAT: Murid-murid SK Bintulu menyertai program solat hajat dan bacaan Yassin bersama Abdul Rahman, Ashmaidi (berdiri tengah) dan yang lain.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia