Utusan Borneo (Sarawak)

Bayar cukai taksiran di kaunter bergerak MPP 2-11 Oktober

-

KUCHING: Penduduk di kawasan Majlis Perbandara­n Padawan (MPP) boleh menjelaska­n cukai taksiran bagi tahun 2017 dantunggak­andikaunte­rbergerak 2 hingga 11 Oktober ini.

Menurut kenyataan, Pasukan C dan Pasukan D bergerak dari kampung ke kampung jam 9 pagi hingga 12.30 tengah hari dan beroperasi semula dari jam 2 petang hingga 3.30 petang.

“MPP menasihatk­an semua pembayar cukai tinggal dalam kawasan berdekatan tempattemp­at berkenaan supaya menjelaska­n cukai taksiran bagi tahun 2017 dan tunggakan cukai taksiranke­padapegawa­ibertugas di kaunter bergerak,” kata kenyataan itu semalam.

Jadual Pasukan C melibatkan kawasan Kampung Emperoh Jambu,KampungPay­ang,Kampung Bengoh dan Skim Penempatan Semula, manakala jadual PasukanDme­rangkumika­wasan Kampung Sadir, Kampung Annah Rais dan Kampung Abang.

Pihak majlis ambil tindakan mahkamah menuntut segala tunggakan menurut peruntukan kuasa terkandung dalam Local Authoritie­s Ordinance 1996 sekiranya tidak menjelaska­n tunggakan cukai taksiran, katanya.

“Pembayaran tunggakan cukai taksiran secara ansuran,’ katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia