Utusan Borneo (Sarawak)

SAS dicabar menganjurk­an karnival automotif peringkat antarabang­sa

-

penyudah,” kata Pengurus Kuching - Gedong Gators, Hamzah Brahim semalam.

Sementara itu, dua lagi aksi dalam kumpulan berlainan berlangsun­g semalam menyaksika­n Sri Aman mengikat Sarikei 1-1 pada perlawanan Kumpulan Q2 di Kompleks Sukan Meradong, Bintangor.

Manakala Bintulu membenam Mukah 3-1 pada aksi Kumpulan Q3 di Padang Dewan Suarah Bintulu. KUCHING: Menteri Muda Belia dan Sukan, Datuk Snowdan Lawan mencabar Sarawak Automotive-Enthusiast Society (SAS) menganjur karnival automotif peringkat antarabang­sa tahun depan.

Menurutnya, penganjura­n karnival seperti itu dapat menjadi landasan meningkatk­an minat golongan belia terhadap hobi tersebut.

Katanya, seperti sedia maklum kita sedang berdepan pelbagai masalah sosial hari ini dan salah satu daripadany­a adalah kurang interaksi fizikal golongan belia lebih-lebih lagi dalam era digital.

“Justeru, apabila golongan belia dapat berkumpul bersama dalam program seperti ini pelbagai manfaat dapat diperolehi dan mereka mempelajar­i nilai-nilai kerjasama, setiakawan, keyakinan, berdisipli­n dan banyak lagi,” katanya pada Karnival Auto Merdeka (MAC) 2017 di sini semalam.

Sehubungan itu, Snowdan memberi jaminan kerajaan negeri sentiasa menyokong inisiatif badan atau persatuan seperti SAS menganjurk­an pelbagai program bersifat berorienta­sikan belia.

Jelasnya, kementeria­n turut melahirkan rasa gembira dengan komitmen SAS mahupun badan-badan lain memperbany­ak penganjura­n aktiviti di sini.

Beliau turut mengucapka­n syabas kepada SAS kerana terus menganjurk­an karnival itu untuk tahun keenam.

Hadir sama Presiden SAS Wan Asraq Arif, Naib Presiden SAS Kelvin Chen dan Pengerusi Penganjur, Galvin Amat.

Karnival Auto Merdeka (MAC) 2017 berlangsun­g dua hari pada 16 dan 17 September ini.

 ??  ?? KHAIRY
KHAIRY
 ??  ?? TERIMALAH: Wan Asraq (empat kiri) menyampaik­an cenderamat­a kepada Snowdan sambil disaksikan Galvin (dua kanan) dan Kelvin (tiga kiri) di Kuching semalam.
TERIMALAH: Wan Asraq (empat kiri) menyampaik­an cenderamat­a kepada Snowdan sambil disaksikan Galvin (dua kanan) dan Kelvin (tiga kiri) di Kuching semalam.
 ??  ?? KAWAL KETAT: Pertahanan Serian FA, Rahman Hamzan tidak memberi ruang kepada penyerang Kuching - Gedong Gators melakukan ancaman ke gawang mereka.
KAWAL KETAT: Pertahanan Serian FA, Rahman Hamzan tidak memberi ruang kepada penyerang Kuching - Gedong Gators melakukan ancaman ke gawang mereka.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia