Utusan Borneo (Sarawak)

SUV Lexus menanti pemenang ‘hole-in-one’ Kejohanan KGS

-

KUCHING: Hadiah lumayan berupa kenderaan pelbagai guna (SUV) Lexus NX 200t Special Edition bakal menanti pemenang ‘hole-in-one’ Kejohanan Kelab Golf Sarawak (KGS) yang akan berlangsun­g pada hujung minggu di KGS ini.

Selain hadiah ‘hole-in-one’, peserta juga akan bersaing merebut hadiah kategori ‘gross’ dan ‘nett’ yang ditawarkan.

Peserta pertama yang berjaya mencatat ‘hole-in-one’ sama ada di Siol Hole 6 atau Matang Hole 3 berpeluang membawa pulang SUV bernilai RM350,000 tajaan Boulevard Jaya Sdn Bhd.

Pengurus Jualan Lexus Kuching Sean Chin menyerahka­n kunci SUV tersebut kepada Kapten KGS Dr David Sylvester Ling Shieng Tee pada majlis ringkas penyera- han tajaan bertempat di lobi KGS kelmarin.

Turut hadir Pengerusi Kejohanan KGS Mazlan Mohamad Salleh, Ahli Jawatankua­sa Kejohanan Stephen Maw dan Pengurus Besar KGS KR Devindran.

Kejohanan tersebut akan disertai seramai 100 pemain yang dibahagika­n kepada tiga kategori iaitu Club Championsh­ip, Club Senior Championsh­ip dan Club Ladies Championsh­ip.

Ke t i g a ka t e g o r i akan berl an g s u n g di Siol/Demak Nine dan Matang Santubong Nine. Kuala Lumpur. Ia selepas atlet kelahiran Limbang itu gagal mempertaha­nkan dua pingat emas dimenangi dua tahun lalu di Singapura apabila sekadar meraih satu emas, satu perak dan satu gangsa pada edisi kali ini. “Saya mengalami kecederaan bahagian belakang sejak dua bulan lalu dan terpaksa bertand- ing dalam keadaan kesakitan.

“Ia menjejaska­n fokus dan prestasi saya sepanjang kejohanan kali ini dan amat mengecewak­an selepas saya gagal mempertaha­nkan dua pingat emas dimenangi di Singapura dua tahun dulu.

“Apapun, saya telah cuba memberikan yang terbaik dan mahu memperting­katkan lagi prestasi untuk menghadapi temasya akan datang,” komen Jamery kepada Utusan Borneo menerusi aplikasi WhatsApp semalam.

Atlet berusia 33 tahun itu merangkul emas dalam acara 50 meter kupu-kupu dengan catatan 0.40 saat.

Beliau bagaimanap­un gagal mempertaha­nkan emas dalam acara 200 meter gaya bebas apabila meraih perak dengan catatan 3.12 saat.

“Sasaran saya seterusnya untuk membuat persediaan menghadapi Kejohanan Para Asia di Indonesia pada tahun depan,” tambah Jamery lagi.

 ??  ?? Sean (dua kiri) menyerahka­n tajaan kepada Ling (tiga kanan) sambil disaksikan (dari kiri) Mazlan, Stephen, Devindran dan Pengurus Aktiviti KGS, Shirleyna Kim Dupo. MEMBANGGAK­AN: Jamery memperagak­an pingat dimenangi beliau.
Sean (dua kiri) menyerahka­n tajaan kepada Ling (tiga kanan) sambil disaksikan (dari kiri) Mazlan, Stephen, Devindran dan Pengurus Aktiviti KGS, Shirleyna Kim Dupo. MEMBANGGAK­AN: Jamery memperagak­an pingat dimenangi beliau.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia