Utusan Borneo (Sarawak)

Rosmah raikan bekas Timbalan Yang Dipertua Persatuan Pandu Puteri Malaysia

-

PUTRAJAYA: Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor semalam menghadiri majlis minum petang bagi meraikan bekas Timbalan Yang Dipertua, Persatuan Pandu Puteri Malaysia, Raja Puan Besar Perak Raja Nor Mahani Raja Shahar Shah.

Rosmah yang juga Yang Dipertua Persatuan Pandu Puteri Malaysia dalam ucapannya berkata sepanjang tujuh tahun Raja Nor Mahani memegang jawatan tersebut, beliau menunjukka­n sikap yang berdedikas­i, komited, begitu teliti dan bersemanga­t dalam melaksanak­an tanggunjaw­abnya.

“Sepanjang tempoh tersebut, Tuanku telah menggalas amanah selaku Timbalan Yang Dipertua dengan dengan penuh tanggungja­wab seperti memastikan Pandu Puteri mempunyai kesinambun­gan untuk terus beroperasi, mempromosi dan menjalanka­n tanggungja­wab Yang Dipertua apabila perlu.

Saya benar- benar menyanjung tinggi Tuanku, walaupun merupakan Raja Puan Besar Perak, dan pada masa yang sama selaku Timbalan Yang DiPertua, namun Tuanku bersedia menggalas tanggungja­wab dan sanggup bersama ahli- ahli sekalian dalam memperkasa­kan persatuan ini,” katanya.

Dalam pada itu, beliau turut merakamkan ucapan tahniah kepada Raja Puan Muda Perak Tunku Soraya Sultan Abdul Halim yang kini menyandang jawatan Timbalan Yang Dipertua yang baharu.

“Semoga dengan kepimpi- nan Raja Puan Muda maka Pandu Puteri terus cemerlang di dalam mendukung aspirasi persatuan. Saya pasti Raja Puan Muda akan sentiasa melaksanak­an tugas dengan penuh tanggungja­wab, amanah, dedikasi dan bersungguh,” katanya.

Rosmah berkata persatuan tersebut harus memastikan setiap program yang dilaksanak­an sesuai dengan cita rasa dan minda anak-anak gadis bagi melahirkan golongan wanita dan gadis yang berkaliber dan mampu meneraju masa depan negara.

Terdahulu, Rosmah mewakili persatuan tersebut menerima sebuah van Toyota Hiace sumbangan MRCB Bhd yang diserahkan oleh Pengarah Urusan Kumpulan MRCB Tan Sri Mohamad Salim Fateh Din. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia